Facultatea de Științe ale Educației din cadrul Universității ”Ștefan cel Mare” din Suceava a derulat, pentru al patrulea an consecutiv, programul educațional 'Practica pedagogică — Altfel'. Programul este dedicat studenților din cadrul specializării 'Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar' și urmărește diversificarea modalităților de formare specializată a viitorilor profesori prin intermediul unor stagii alternative de practică pedagogică.
În perioada 29 martie — 1 aprilie, studenții FSE au avut posibilitatea să cunoască, în cadrul Centrului de formare continuă al USV din Vatra Dornei, particularitățile de desfășurare a orelor specifice mediului rural și urban din zona de munte a județului Suceava. Gazdele activității au fost Școlile și Grădinițele din Neagra Șarului și Șarul Dornei, aflate sub coordonarea domnului profesor Marius Giosu, precum și Școala nr. 4 din Vatra Dornei, coordonată de prof. Doina Moroșan.
Activitatea a facilitat dobândirea de experiențe semnificative de învățare pentru studenți, menite să conducă la reorganizarea demersului cognitiv de abordare a unei situații școlare reale. În același timp, micii preșcolari și școlari au avut posibilitatea să interacționeze cu studenții USV și să dobândească noi repere necesare în dezvoltarea personală și socială. Stagiul de practică pedagogică a fost coordonat de profesorii mentori conf. univ. dr Otilia Clipa și lect. univ. dr. Oana Hrișcă, de la Facultatea de Științe ale Educației, și Inspectorul pentru învățământul preșcolar din cadrul ISJ Suceava, profesor Daniela Răileanu.
Practica pedagogică a presupus participarea studenților la lecții și analizarea acestora în timp real, dar și oferirea de noi experiențe senzoriale școlarilor, prin intermediul surprizelor dulci și a celor colorate, pregătite de participanți. Fiind o oportunitate de învățare experiențială, practica pedagogică desfășurată în zona Vatra Dornei a reprezentat pentru studenți, dar și pentru profesorii implicațI, un binevenit moment de reflecție profesională și reinventare personală într-un spațiu educațional nonformal.
Vizita la Centrul de Informare al Parcului Național Călimani și parcurgerea traseelor turistice montane au facilitat exersarea proiectării a numeroase activități educaționale (re)creative destinate elevilor din învățământul preșcolar și au permis relevarea de noi valențe formative a educației de tip nonformal.
O dată cu finalizarea activităților acestei ediții a programului educațional Practica pedagogică — Altfel, Facultatea de Științe ale Educației a primit încă o dată confirmarea faptului că studenții, viitori profesori, au înțeles importanța învățământului educațional modern. Acesta nu poate fi decât unul în care totul începe și se termină cu cel care învață.
Pentru că astfel de acțiuni permit, pe de o parte, exersarea abilităților pedagogice și, pe de altă parte, trăirea unor valori fundamentale umane precum generozitatea, cooperarea, responsabilitatea, gratitudinea, ne dorim să le repetăm și în viitor și, odată cu aceasta, să facem ca EDUCAȚIA de CALITATE să fie POSIBILĂ și ACCESIBILĂ oricărui COPIL.
Niciun comentariu
Trimiteți un comentariu