Licitația pentru toate cele trei loturi (doar studiu de fezabilitate, nu de proiectare sau execuție) din drumul rapid – nu din autostradă, cum spun politicienii când vor să epateze – de la Suceava la Satu Mare a fost suspendată.
Termenul final de depunere a ofertelor pentru fiecare din cele trei loturi trebuia să fie pe 8 ianuarie. De fapt, de ani de zile, toți politicienii ne spun numai minciuni în ce privește această “Autostradă a Nordului”. A fost votată anul trecut chiar și o lege pentru construirea acestei autostrăzi care să lege Bucovina cu Vama Petea. Ce nu spun politicienii este că pot fi date și 100 legi pe tema asta, atâta vreme cât Autostrada Nordului nu este prevăzută în Master Planul General pentru Transporturi (și nu este) finanțarea unei astfel de lucrări nu se va face cu fonduri de la Uniunea Europeană niciodată.
Guvernanții, inclusiv fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, știau de acest lucru, dar au încercat prin scoaterea la licitație a studiilor de fezabilitate să mai obțină niște bani europeni. Chiar și așa, UE ar putea în cel mai bun caz finanța studiile de fezabilitate doar pentru ce este trecut în Master Plan, în care pentru porțiunea Suceava – Bistrița este prevăzut un drum tip TransRegio sau EuroTrans, adică un drum cu două benzi pe sens sau cu o bandă și una „de urgență” (adică mai îngustă, de cel mult 2,5 metri lățime, cum e cel de la Târgu Frumos spre Iași) sau, uneori, cu o bandă obișnuită și un acostament mai „generos” (cum e drumul de la Iacobeni spre Cârlibaba). Dar nici măcar acest tip de drum nu se știe dacă va fi făcut prea curând.
Niciun comentariu
Trimiteți un comentariu