Mai mulţi suceveni fluieră a pagubă de zile sau chiar luni, după ce firma de leasing de la care şi-au cumpărat maşinile „a uitat” să se achite de obligaţiile contractuale. Oamenii reclamă că au cumpărat maşinile cu numere provizorii, dar reprezentanţii SC Borgomar SRL Bistriţa, cu punct de lucru în Vatra Dornei, le-au promis că vor reglementa situaţia până la expirarea perioadei de 90 de zile permisă de lege pentru a circula cu aşa-zisele numere roşii. Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu promisiunea din târg, iar câţiva suceveni s-au trezit şi fără bani şi în imposibilitatea de a circula cu maşinile.
Gheorghe Ciornei este una dintre victimele firmei Borgomar. El şi soţia sa, Domnica Ciornei, au cumpărat pe 23 iulie 2010 o maşină marca Ford Focus second-hand. În momentul parafării contractului, familia Ciornei a plătit 1.450 de euro, iar potrivit înţelegerii urma să mai plătească alte 119 rate, fiecare în valoare de 230 de lei.
„Noi ne-am achitat toate obligaţiile pe care le aveam faţă de firma de leasing. Mai mult, am fost la RAR pe banii mei, deşi acest lucru nu era prevăzut în contract. Pe 19 noiembrie au expirat numerele provizorii şi nu mai pot circula cu maşina. În toate lunile astea am sunat la firma Borgomar şi am tot fost amânat. Mi s-a promis că se rezolvă totul, iar de vreo două săptămâni nici nu mai răspunde nimeni la telefon”, a precizat Gheorghe Ciornei.
Exasperat de situaţia creată, bărbatul a depus deja o plângere la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava şi la Poliţia Suceava, iar astăzi urmează să se adreseze şi Parchetului.
Un alt caz, acelaşi scenariu
Familia Ciornei nu este singura care a dat bani şi suflă a pagubă. Un tânăr din Văratec este într-o situaţie similară, cu singura diferenţă că îşi admiră maşina parcată în propria curte de două luni, nu doar de câteva zile.
„Am plătit 1.000 de euro şi apoi câte 191 de lei pe lună. După două luni, numerele provizorii şi-au pierdut valabilitatea. Pentru că aveam nevoie de maşină, am luat legătura cu administratorul firmei Borgomar. Mi-a spus că nu are bani, aşa că i-am trimis eu 1.500 de lei să facă formalităţile la RAR. Am dat şi aceşti bani şi tot nu s-a rezolvat nimic. Sper să nu fi dar şi banii şi să fi rămas şi fără maşină”, a mărturisit tânărul din Văratec.
Scuze puerile ale reprezentanţilor firmei de leasing
În cursul zilei de ieri am luat legătura şi cu reprezentanţii firmei de leasing. Bărbatul care a răspuns la telefon a venit cu scuze cel puţin hilare vizavi de neînmatricularea maşinilor.
„A fost grevă la Finanţe şi dosarele nu au putut fi prelucrate. Până la sfârşitul acestei săptămâni totul se va rezolva. Noi am vorbit deja cu toată lumea şi oamenii au înţeles cum stă situaţia”, au precizat cei de la SC Borgomar SRL.
Sunt aceleaşi promisiuni pe care sucevenii le-au auzit şi acum câteva săptămâni, fără nici un rezultat plauzibil însă. De altfel, ieri, după discuţia cu reprezentanţii firmei de leasing, Gheorghe Ciornei a fost sunat şi i s-a recomandat să nu facă publice datele legate de contractele neonorate de SC Borgomar SRL Bistriţa, punct de lucru Vatra Dornei.
SURSA: MonitorulSV.ro