Gara Vatra Dornei |
Un impiegat CFR care îşi are locul de muncă la Gara Vatra Dornei, anchetat şi găsit vinovat pentru furt de lemn dintr-un vagon, cere ca dosarul său penal să fie reanalizat şi acuză că poliţistul care l-a instrumentat, precum şi cei doi martori nu au făcut decât să construiască o poveste prin care el să fie incriminat. Deşi a depus foarte multe reclamaţii, atât la şefii săi de la CFR cât şi la foruri superioare din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, impiegatul nu a avut deocamdată câştig de cauză.
De ce se face vinovat impiegatul, conform anchetei deja finalizate
Nelu Dănilă are vârsta de 57 de ani şi lucrează la CFR de 34 de ani. Este din Vatra Dornei şi în aproape toată activitatea sa în domeniul feroviar a activat ca impiegat în Gara Vatra Dornei (Gara Mare, cum este ea cunoscută, prima de la intrarea dinspre Câmpulung Moldovenesc). Tot în sediul gării îşi are sediul şi Postul de Poliţie Transporturi Feroviare Vatra Dornei, unde şef de post este subofiţerul Petru Bamboi.
Fapta pentru care impiegatul s-a ales cu dosar penal s-a petrecut pe 9 mai 2011. Atunci, Dănilă, aflat în timpul orelor de serviciu, ar fi sustras patru buşteni răşinoase dintr-un vagon de marfă, creând un prejudiciu de 250,43 de lei. În respectivul dosar penal au cântărit decisiv declaraţiile a doi martori, tot din cadrul CFR, care au spus că l-au văzut pe impiegat urcat pe platforma unui vagon, unul chiar relatând cum impiegatul i-a cerut voie să ia câţiva buşteni din vagoane, „pentru a-şi construi un balansoar la domiciliul său”.
Cam aşa arată pe scurt dosarul care îl incriminează pe impiegat, procurorul de caz de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Vatra Dornei stabilind că învinuitul este vinovat, însă cum prejudiciul este mic, iar fapta nu prezintă gradul de pericol social concret al unei asemenea infracţiuni este suficientă o amendă administrativă, în cuantum de 1.000 de lei.
Dănilă: „Este practic un dosar fabricat, de la un capăt la altul”
Învinuitul din dosar respinge însă vehement toată povestea, iar varianta sa este cu totul diferită. Nelu Dănilă a declarat: „Este practic un dosar fabricat, de la un capăt la altul, însă nimeni nu a vrut să-mi ia niciodată în considerare argumentele. În ziua respectivă eu eram de serviciu şi nu am făcut decât să rog pe cineva să îndepărteze din gabaritul căii ferate cei patru buşteni, care erau căzuţi din vagon şi puneau în pericol siguranţa feroviară. Lemnul nu a ajuns niciodată la domiciliul meu şi acum aflându-se într-un depozit din zona gării”.
Impiegatul mai consideră că este jenant faptul că a fost târât în acest dosar pentru patru bucăţi de lemn, care în opinia sa nu valorează în nici un caz 250 de lei, chiar şi aşa o sumă modică.
Crede că a fost „lucrat” din cauza vechilor duşmănii
Angajatul CFR este convins că totul i s-ar trage de la o veche duşmănie pe care o are cu poliţistul, care l-ar vâna de multă vreme. Cât despre unul dintre martori, în varianta învinuitului, acesta ar fi dat declaraţii mincinoase pentru că este în prag de disponibilizare şi vrea să-i ia locul.
Mai trebuie spus că poliţistul care a instrumentat dosarul, Petru Bamboi, i-a aplicat lui Dănilă, pe parcursul anchetei, încă două amenzi, una de 500 şi una de 300 de lei, pentru că nu s-a prezentat la audieri, ambele sancţiuni fiind contestate în instanţă şi anulate prin decizia judecătorească.
Ancheta poliţistului, confirmată şi după contestarea primei soluţii din dosar
L-am contactat telefonic, ieri, pe poliţistul acuzat, precum şi conducerea Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava. Poliţiştii nu au dorit să comenteze acuzaţiile, explicând doar că cercetarea din dosar a fost confirmată de procurorul de caz, singurul care putea lua decizia privind vinovăţia ori nevinovăţia impiegatului. Mai mult, nici după contestarea rezoluţiei, situaţia nu s-a schimbat, impiegatul rămânând cu amenda administrativă de 1.000 de lei.
Nelu Dănilă spune însă că nu va renunţa şi va apela la toate căile de atac posibile, jurându-se că nu este cu nimic vinovat. Deocamdată, însă, în faţa legii acesta este vinovat de furt de material lemnos.
Procurorul care s-a ocupat de acest dosar a mai precizat în rezoluţie că în conformitate cu Legea 289/2005, privind prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată, având în vedere că învinuitul este angajat al căii ferate putea fi aplicată o pedeapsă cu închisoarea de la cinci până la 17 ani. Cum însă prejudiciul este mic s-a mers pe varianta scoaterii de sub urmărirea penală şi aplicarea amenzii administrative de o mie de lei.