Am constatat zilele acestea cu stupoare că Primaria Vatra Dornei, instituție publică care prin definiție utilizează sau administrează resurse financiare publice, adică ale noastre, ale dornenilor, obținute din taxe și impozite, a început o campanie de publicitate PLĂTITĂ pe Facebook, prin intermediul paginii oficiale a instituției, care urmărește, firește, să-l promoveze pe actualul primar. (Vezi imaginea >>> )
În postarea care este sponsorizată, adică cu publicitate plătită, și care probabil că a fost deja văzută, ca urmare a reclamei, de majoritatea dornenilor care au facebook, se prezintă o imagine cu proiectele întreprinse de actuala administrație și bineînțeles că interesul stimabililor conducători a fost să ajungă să fie văzută de cât mai multă lume și au decis să dea și bani pentru asta. (despre aceste proiecte vă vom prezenta în curând un articol cu anumite lămuriri, pentru că lucrurile nu stau chiar așa cum au fost prezentate).
Primul semn de întrebare ni l-am pus acum câteva zile când am observat ca pagina de Facebook a Primăriei a început să fie tot mai activă, având de pe 22 Martie și până astăzi vreo 7 postări, în condițiile în care înainte de data mai sus menționată nu se mai postase nimic de pe data de 03 Februarie 2015 și până atunci mai erau în total vreo 10 postări în toată perioada 2012 - 2015. Adică putem spune că primăria a postat în ultimele 4 zile cam cât a postat în 4 ani. Pe lângă postări primăria a început chiar și să răspundă la comentariile pe care le fac dornenii legate de unele probleme postate pe alte pagini de facebook. (Vezi imaginea >>>)
Nu zicem că este un lucru rău ca o primărie să fie activă pe facebook, ba din contra, este important să țină legătura cu cetățenii în slujba cărora se află, însă nu vi se pare suspect că tocmai acum și-au adus aminte conducătorii noștri de această pagină de Facebook ? De ce nu au comunicat cu cetățenii atât de intens pe toată durata mandatului, nu așa era normal ? Din punctul nostru de vedere motivul pentru care primaria a început să comunice tocmai acum este foarte simplu ... se apropie campania electorală, actualul primar candidează pentru un nou mandat și vrea sa se promoveze prin intermediul acestei pagini ! Corect ?
Revenim și spunem că este bine ca o primărie să comunice însă nu ni se pare deloc normal ca o astfel de instituție să-și facă publicitate PLĂTITĂ pe Facebook ca și o firmă oarecare care își promovează produsele sau serviciile prin această metodă. Este cumva primăria SRL-ul cuiva și trebuie să-și facă publicitate pentru a se vinde mai bine și pentru a ajunge în atenția la cât mai mulți clienți ? Nu ar trebui ca o primărie, respectiv un primar în funcție, să se promoveze, pentru a fi eventual reales, prin proiecte și servicii palpabile, pe care cetățenii chiar să le simtă și să beneficieze de ele ?
Sunt câteva întrebări de maxim interes pentru care ar trebui să se ofere răspunsuri, dacă tot primăria este, mai nou, atât de activă în comunicare:
- Cea mai importantă ... Din banii cui au fost plătite aceste reclame făcute de Primăria Vatra Dornei ? Din banii noștri, ai dornenilor ?
- Cine administrează pagina oficială a Primăriei Vatra Dornei și oferă răspunsuri la comentariile dornenilor ? Credem că această informație ar trebui să fie publică ! (din sursele noastre am aflat că de această pagină s-ar ocupa un tânăr jurnalist de la un trust media local ... așa să fie oare ? Și dacă da, este normal ca el să răspundă la întrebările cetățenilor ?)
- Se cuvine ca un candidat la funcția de primar să se folosească de astfel de mijloace pentru a-și face campanie electorală ? Adică sa-și facă reclamă pe spatele primăriei ?
Așteptăm ca aceste răspunsuri să fie oferite dornenilor !
Vă așteptăm părerile în legătură cu acest articol în secțiunea de comentarii de mai jos sau pe Facebook ... poate aveți șansa să vă răspundă chiar Primăria ! Mulțumim !