Peste jumătate din cabinetele veterinare din județ sunt în prag de faliment - VIDEO

Medicii veterinari de liberă practică din Suceava sunt într-o situaţie financiară foarte delicată, mai mult de jumătate dintre ei fiind în prag de faliment. Avertismentul a fost lansat de doctorul Petrea Dulgheru, preşedintele Colegiului Medicilor Veterinari (CMV) Suceava. Dulgheru a declarat că în urma unei analize financiare a fiecăruia din cele 95 de cabinete veterinare din judeţul Suceava s-a constatat că peste 50% sunt în prag de faliment, în timp ce o treime sunt în „faliment sigur”.

Medicii veterinari din Suceava, alături de colegi din toată ţara, vor participa la un protest de amploare în Capitală, pe 26 martie. Veterinarii spun că pe lângă factorul scăderii numărului de animale, politicile Statului Român, prin Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară, îndreaptă spre faliment sigur medicina veterinară de liberă practică.




Petrea Dulgheru a arătat, într-o conferinţă de presă, că dacă în 1999 în judeţul Suceava erau crescute 270.000 de bovine, în 2013 mai erau 180.000, în timp ce acum, în debut de 2018, cifra reală nu mai depăşeşte 100.000 de capete de bovine. Alte 10.000 de bovine se mai găsesc în ferme mari la nivelul judeţului Suceava.

Judeţul Suceava a rămas pe primul loc în ţară la număr de bovine, în condiţiile în care scăderi dramatice ale efectivelor sunt în toată ţara. „În ultimii patru ani de zile, în Suceava putem vorbi de o scădere cu aproximativ 50% a numărului de bovine. Tot în acest interval, din 2013 încoace, toate preţurile şi tarifele au crescut, însă la noi, la medicii veterinari de liberă practică, manopera este plătită la nivelul lunii decembrie 2013”, a explicat Dulgheru principala mare nemulţumire a medicilor veterinari de liberă practică.

„O circumscripţie sanitar-veterinară trebuie să aibă minimum doi angajaţi, pentru a se asigura permanenţa, iar în actualele condiţii activitatea nu mai are cum fi rentabilă. Nu mai putem face angajări cu jumătate de normă, iar medicii de liberă practică ajung să iasă la pensie cu o indemnizaţie de asistat social”, a mai punctat Dulgheru.

În cea mai critică situaţie sunt medicii din comunele în care mai sunt doar câteva sute de bovine. Preşedintele CMV Suceava a declarat că, pentru a rezista economic, o circumscripţie ar trebui să aibă minimum o mie de bovine, măcar 2.000 de oi şi 50 de cai. Din păcate, multe nu mai au atâtea animale. El a oferit exemplul circumscripţiei de la Cârlibaba, care a încasat în 12 luni, din serviciile prestate, 9.800 de lei.

Petrea Dulgheru a mai ţinut să facă delimitarea clară între medicul de liberă practică din comună, care este practic un agent economic, şi trebuie să-şi gestioneze afacerea, şi medicii angajaţi la direcţiile sanitar-veterinare, care au salarii foarte bune: „România a ajuns ţara în care mai mulţi sunt cei care fac controale, de la instituţii de stat, decât cei care muncesc în mediul privat şi trebuie controlaţi”.

Pe 26 martie, medicii veterinari din toată ţara vor protesta la Bucureşti, în faţa sediului Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) şi a Guvernului României.

Petrea Dulgheru a arătat că principalele revendicări ale medicilor veterinari de liberă practică sunt următoarele: actualizarea tarifelor pe care le pot percepe medicii la nivelul anului 2018, efectuarea inspecţiilor la animale în sezonul de primăvară, pentru ca medicii să primească bani pentru serviciile prestate înainte de a intra în faliment, posibilitatea angajării la circumscripţie cu jumătate de normă. O altă măsură pe care o vor propune protestatarii este găsirea unei soluţii pentru ca medicul veterinar din comună să primească un sprijin de la autoritatea locală.




„Solicităm să fim ajutaţi în această perioadă foarte grea, asta dacă mai este nevoie de medici de liberă practică. Dacă un primar nu mai are nevoie de medic în sat să spună, să răspundă dacă bolile nu vor mai putea fi ţinute sub control”, a mai transmis Petrea Dulgheru.


CITEȘTE MAI MULTE PE: MonitorulSV.ro



INVITAȚIE la CONFERINȚA DE PREZENTARE a proiectului ”Let’s Start-up Afacerea Ta !” – Joi, 29 martie 2018, Suceava

Camera de Comerț și Industrie Suceava are plăcerea de a vă invita să participați la Conferința de prezentare a proiectului Let’s Start-up Afacerea Ta !, cod MySmis 104999, ce va avea loc Joi, 29 martie 2018, ora 15:00 la Hotel Continental Suceava, sala Balada.


Proiectul Let’s Start-up Afacerea Ta! este implementat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani în calitate de beneficiar și de Acquisition Career Management S.R.L., Asociația PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă, Camera de Comerț și Industrie Suceava, Asociația pentru Integrare și Dezvoltare Comunitară – INDECO și Asociația Consensual, în calitate de parteneri și este cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Schema de ajutor de stat Romania Start Up Plus.




Obiectivul general al proiectului constă în creșterea gradului de ocupare și dezvoltarea mediului antreprenorial cu profil non agricol din zona urbană a regiunii Nord-Est, prin stimularea și sprijinirea inițiativei antreprenoriale pentru 750 de persoane, respectiv înființarea unui număr de 91 de întreprinderi (start-up-uri) și crearea de 182 de noi locuri de muncă.

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 36 de luni, în intervalul 16 ianuarie 2018 – 15 ianuarie 2021, iar principalele rezultate preconizate sunt: o campanie de informare la nivelul Regiunii NE, 750 de persoane selectate în grupul țintă‚ care vor participa la programe de formare antreprenorială, 60 de cursuri de formare antreprenorială organizate în cele 6 județe din Regiunea NE, 6 concursuri județene de evaluare a planurilor de afaceri, 91 de planuri de afaceri aprobate, 91 de stagii de practică organizate, 91 de întreprinderi înființate și funcționale, 182 de persoane angajate, 91 de ajutoare de minimis în valoare de 171.652 lei acordate.

Valoarea totală a proiectului este de 22.252.034,98 lei, din care 18.870.838,05 lei este contribuția Uniunii Europene și 3.330.147,89 lei reprezintă contribuția din bugetul național.

Având în vedere faptul că locurile sunt limitate, vă rugăm să confirmați prezența prin completarea talonului de înscriere, anexat.

Pentru mai multe detalii ne puteți contacta la numărul de telefon 0230 521 506, prin e-mail la office@ccisuceava.ro, sau direct de la sediul Camerei de Comerț și Industrie Suceava din str. Universității nr. 15-17, etaj 1, camera 10.

Cu stimă,

Echipa Let’s Start-up Afacerea Ta !




Spitalele sucevene vor fi verificate de inspectori de la DSP Bacău

Timp de trei săptămâni, spitalele sucevene vor fi verificate de o echipă de inspectori din cadrul Direcţiei de Sănătate ­Pu­blică Bacău. Verificările au început în forţă la Spitalul Judeţean, unde au fost deja asistente amendate cu câte 500 de lei fiecare pentru că nu au completat la zi datele în ceea ce priveşte dezinfecţia spaţiilor sau au fost găsite produse pentru dezinfecţie expirate. Aceste verificări sunt coordonate de Ministerul Sănătăţii, fiind controlate toate cele nouă unităţi spitaliceşti din judeţ şi anume spitalele din Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Rădăuţi, Gura Humorului și Siret.




Aşa cum a fost în martie 2016, când Inspecţia Sanitară de Stat a organizat şi coordonat o acţiune de control încrucişat în unităţile sanitare cu paturi din întreaga ţară, la fel se întâmplă şi în cursul acestei luni. Potrivit reprezentanţilor Direcţiei de Sănătate Publică Suceava, se va verifica respectarea normelor de igienă şi a măsurilor de dezinfecţie. Astfel, în intervalul 12-30 martie, inspectorii DSP Suceava vor verifica spitalele din judeţul Iaşi, în timp ce unităţile din judeţul nostru sunt “luate la puricat” de echipe din cadrul DSP Bacău.

Printre obiectivele acţiunii se numără în special verificarea res­pectării condiţiilor de funcţionare pe care trebuie să le îndepli­nească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, şi anume verificarea măsurilor privind prevenirea infecţiilor nosocomiale, prevăzute în Ordinul nr. 916/2006, privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare.

De asemenea, echipele de control verifică modul în care se respectă Legea nr. 211/2011, privind regimul deşeurilor, Ordinul nr. 613/2009, privind aprobarea Metodologiei de evaluare a autovehiculelor utilizate pentru transportul deşeurilor periculoase rezultate din activitatea medicală şi Ordinul nr. 1.226/2012, pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile sanitare. Totodată, se vizează respectarea normelor de curăţenie şi ­ste­rilizare, precum şi conformitatea produselor biocide, adică avizarea, etichetarea şi utilizarea acestora.

CITEȘTE MAI MULTE PE: ObiectivDeSuceava.ro



LOC DE MUNCĂ: Farmaciile Dona, angajează farmacist cu experiență

Farmaciile Dona, angajează farmacist cu experiență în Vatra Dornei. Se Oferă:

  • Pachet salarial atractiv;
  • Tichete de masă;
  • Bonus de performanță lunar în baza rezultatelor obținute;
  • Oportunități de creștere și dezvoltare în cadrul companiei;
  • Acces la cursuri de specialitate;
  • Pentru candidații din alte localități se poate asigura relocare sau transport;


Detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0722 557 737 sau pe e-mail: narcisa.murariu@farmaciiledona.ro




Rețeaua de farmacii DONA, ce numără peste 300 de puncte de lucru, este deținută de SC SIEPCOFAR SA - o companie cu capital 100% românesc. Farmaciile DONA sunt printre cele mai apreciate din România, cu o tradiție de peste 20 de ani și o distribuție echilibrată, la nivel național.

Aspectul dezastruos al unor străzi din Vatra Dornei creează mari nemulțumiri, exprimate și în mediul online

În ultimele zile au apărut în mediul online, pe Facebook, mai multe fotografii și filmulețe prin care se arată aspectul jalnic al unor străzi din Vatra Dornei. Indiferent că sunt zone aproape de centru sau mai periferice, în toate acestea există străzi care n-au nimic de-a face cu o stațiune turistică de interes național și cu normele de civilizație specifice anului 2018.

Este adevărat că topirea bruscă a zăpezilor a provocat și încă provoacă multă mizerie, dar cu toate acestea nu există nici o scuză pentru că pe unele străzi nu s-au găsit încă soluții de rezolvare a problemelor semnalate ani de-a rândul de locuitorii din zonele respective. Bineînțeles că mai mereu există și vor exista veșnicele scuze de rigoare și imediat se scot în față diverse explicații încâlcite care ar trebui, probabil, să fie de ajuns pentru omul de rând și să-l facă să rabde, să spere, iar să rabde și tot așa.

Primăria a anunțat încă din 2016, din perioada campaniei electorale, că are în plan un proiect de reabilitare a 12 străzi.



Între timp s-au făcut unii pași și urmează să vedem cât va mai dura până vor începe și, cel mai important, se vor termina lucrările ... oricum din experiența ultimilor ani, lucrurile nu se vor mișca probabil prea rapid, ritmul melcului fiind din păcate cel cu care ne-au obișnuit actuala și mai toate fostele administrații.

Străzile care vor fi reabilitate, cel puțin conform proiectului prezentat pe site-ul primăriei, sunt Bistriței, Chilia, Foresta, Bârnărel, Eroilor, Pinului, Schitului, Dornelor, Vasile Lițu, Telefericului, Unirii, Sondei. Se dorește refacerea covorului asfaltic, realizarea șanțurilor de scurgere betonate, în funcție de necesitate vor fi realizate trotuare pe o parte sau pe ambele părți și vor fi amplasate indicatoare rutiere și turistice. Mai multe detalii despre proiect găsiți mai jos:






Vă prezentăm în continuare câteva păreri formulate de dorneni, unele însoțite de fotografii sau filmulețe sugestive, în legatură cu subiectul în cauză:







STRADĂ ÎN VATRA DORNEI ÎN 2018 ... și din păcate nu este singulară situația asta !!!

De ce oare în loc de găsirea...

Posted by Vatra Dornei Live on 9 Martie 2018








Concluzia tristă este că se fac acuș doi ani de la ultimele alegeri locale și în afară de unele parcări pavate între blocuri și niște treceri de pietoni ”reorganizate”, mai mult sau mai puțin discutabil, nu se mișcă mai nimic ... din nou ! Se anunță oare încă un ”mandat de sacrificiu” ??? ... Sau poate doar ni se pare și vin ”în forță” peste noi marile proiecte !?! Doamne ajută !

Vă invităm să precizați în secțiunea de comentarii de mai jos numele zonei/străzii din Vatra Dornei pe care locuiți și dacă sunteți mulțumiți de aspectul acesteia. Mulțumim !



Cod galben de inundații pe râul Bistrița și afluenții

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a transmis, luni, mai multe alerte de cod galben de inundații pe mai multe râuri din țară inclusiv pentru județul Suceava.

Potrivit atenționării hidrografice, codul galben pentru județul Suceava este valabil de marți dimineața la ora 09:00 până miercuri la ora 22:00 și vizează bazinele superioare și afluentii din bazinele mijlocii și inferioare ale râurilor Bistrița, Suceava și Moldova.

Menționăm că Administrația Națională de Meteorologie a emis, luni, o informare meteo ce vizează ploi moderate cantitativ și manifestări de instabilitate atmosferică valabilă de luni de la ora 16:00 până miercuri la ora 08:00.



Meteorologii arată că în intervalul menționat temporar va ploua, la început în jumătatea de vest a țării, apoi mai ales în regiunile estice, sudice și centrale.

Ploile vor avea și caracter de aversă și vor fi însoțite de descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului, îndeosebi în după-amiaza zilei de luni (12 martie) și în noaptea de luni spre marți (12/13 martie). La munte vor predomina ploile, favorizând topirea stratului de zăpadă.

Cantitățile de apă vor depăși local 15…20 l/mp și izolat, mai ales în Oltenia, Banat, Transilvania și Moldova, precum și în zona montană, 30…35 l/mp, mai informează ANM.

CITEȘTE MAI MULTE PE: NewsBucovina.ro



Kaufland Vatra Dornei va avea raion de pește proaspăt, începând din acest an

Kaufland România demarează un amplu proces de extindere a vitrinelor de pește proaspăt și fructe de mare în cadrul rețelei naționale de magazine, ce include și dezvoltarea sortimentelor, care vor ajunge până la 50 de articole per raion.

Astfel, compania își va tripla numărul de vitrine specializate în produse de pescărie, ajungând până la sfârșitul anului financiar 2018 la 46 de magazine dotate cu acest tip de spații cu sortiment îmbogățit.

Noile raioane se încadrează în trei formate. Cele mai mari vor fi individuale și vor oferi un total de 50 de articole, din care 15 specialități. Celelalte vor avea o mărime medie sau mică, vor fi încadrate în vitrina cu servire asistată și vor cuprinde între 45 și 25 de articole, din care 10, respectiv 5 tipuri de specialități.




Pe lângă gama premium, clienții vor putea găsi și sortimente obișnuite de pește proaspăt, de proveniență locală sau internațională, fie întreg, fie tranșat file sau rondele, fructe de mare, dar și icre, salate de pește, pește afumat sau marinat. De asemenea, angajații de la raioanele de pește proaspăt vor sta la dispoziția clienților cu sfaturi și informații de specialitate cu privire la produsele disponibile.

Pe lângă magazinul din Vatra Dornei, și în alte 33 de magazine Kaufland vor fi amenajate, de-a lungul acestui an, noi raioane cu sortiment extins de pește proaspăt și fructe de mare. Hypermarket-urile vizate se află în orașe precum: Suceava, Bistrița, Reșița, Brașov, Focșani, Buzău, Bragadiru (jud. Ilfov), Buftea (jud. Ilfov), Constanța, București (cartierele Militari, Energeticienilor și în alte următoare noi magazine), Craiova, Slatina, Pitești, Baia Mare, Gherla, Timișoara, Ploiești, Sibiu, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Câmpina, Târgoviște, Arad etc.

Kaufland, parte a grupului german Schwarz, este unul dintre cei mai mari operatori din retailul alimentar european, cu peste 1.200 de magazine în șapte ţări (Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croaţia, Bulgaria şi România). În România, retailerul deține o rețea de 118 magazine. În 2016 Kaufland a raportat o cifră de afaceri de 9,69 de miliarde de lei, marcând astfel o rată de creștere de 5,6%.

CITEȘTE MAI MULTE PE: MagazinulProgresiv.ro



CJ Suceava a stabilit 10 mari acţiuni pentru Centenarul Marii Uniri ... Vezi calendarul acestora !

Calendarul acţiunilor / evenimentelor care vor fi organizate pentru serba 100 de ani de la Marea Unire a fost definitivat de Comisia Centenar care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean Suceava. Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a făcut public programul respectiv, precizând că este vorba de 10 mari acţiuni / evenimente.


Prima acţiune din calendarul Centenarului Marii Uniri, aşa cum a fost stabilită de Comisia Centenar de la CJ Suceava, va avea loc în data de 27 martie când va fi vernisată expoziţia Centenarul Marii Uniri concomitent la Suceava, Chişinău şi Alba Iulia. „Această expoziţie va fi identică în cele trei provincii care s-au unit cu România şi la Chişinău şi la Suceava şi va fi o transmisiune în direct în după amiaza zilei la ora 17. O să invităm primarii de oraşe şi municipii din judeţ şi vom semna protocolul de colaborare cu raionul Soroca. Va fi prezent preşedintele Ghenadi Muntean de la Soroca şi reprezentantul Consiliului Judeţean Alba Iulia. Dorim să transmitem de aici de la Suceava un semnal de unitate şi un parteneriat al celor trei provincii care acum 100 de ani s-au unit cu ţara şi sigur că dedicăm acţiunea în special Basarabiei pentru că despre asta vorbim unirea Basarabiei cu România”, a spus Gheorghe Flutur.




Data respectivă nu a fost aleasă deloc întâmplător, la 27 martie fiind data când s-a unit Basarabia – provincie care în 1812 fusese smulsă Moldovei de către Imperiul ţarist – cu România. Menţionăm că la 27 martie 1918 din vechiul Regat al României, în contextul luptelor din primul război mondial, mai rămăsese doar partea din Moldova care nu a fost anexată la niciun imperiu şi care, la 1859, s-a unit – sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza – cu ţara Românească, realizând aşa numita „Mică Unire”. Unirea a ceea ce mai rămăsese din România cu Basarabia făcea ca România să fie, de facto, la 27 martie 1918, aproape în graniţele în care lăsase ştefan cel Mare ţara Moldovei, excepţie făcând Bucovina unde frontul era încă disputat între diversele trupe beligerante.

Al doilea eveniment intitulat „Caravana Bucovinei” va debuta în aprilie şi va dura şase luni până pe 30 septembrie. Este, de fapt, o parte din intervalul de timp în care, în decursul anului 1918, s-au purtat tot felul de tatonări cu privire la Bucovina, atât în Bucovina, cât şi în vechiul Regat al României. Potrivit calendarului de evenimente al Comisiei Centenar, vor fi dezbateri despre „zestrea Bucovinei” pe teme specifice privind aportul Bucovinei la Unirea cu România. Dezbaterile vor avea loc în mai multe oraşe: Suceava pe teme legate de administraţia publică, urbanism şi învăţământ; Vatra Dornei pe turismul balnear şi minerit; Câmpulung Moldovenesc pe cadastru şi administrarea pădurilor; Siret discuţii despre industrie şi comerţ; Gura Humorului despre agricultură şi sistemul de fortificaţii; Fălticeni vor fi dezbateri pe cultură şi comerţ.

Al treilea eveniment din Calendarul Centenar se va derula pe 3 mai de Ziua Internaţională a Presei Libere. Atunci la Muzeul Bucovinei va fi vernisată o expoziţie despre evoluţia presei în Bucovina.

Următoarea acţiune este sărbătorirea Zilei Bucovinei la Viena la jumătatea lunii iunie. „Vrem să ne întâlnim cu parlamentari austrieci, să prezentăm şi oferta noastră a judeţului Suceava oferta turistică chiar şi economică. Avem o variantă în care să fim prezenţi şi cu cei de la Alba Iulia dar şi Iaşul doreşte aşa ceva. Încă nu am luat o hotărâre”, a explicat Gheorghe Flutur.

A cincea acţiune introdusă pe calendarul de evenimente o reprezintă ediţia din acest an a festivalului internaţional „Întâlniri Bucovinene” care se va desfăşura în perioada 27-29 iulie la Câmpulung Moldovenesc. Preşedintele CJ Suceava a precizat că, legat atât de festivalul respectiv, cât şi de evenimentele dedicate Centenarului Marii Uniri, pe data de 28 iulie când va avea loc o întâlnire cu sucevenii din Diaspora sub genericul „Poveşti de succes”.

Pe data de 3 august se va desfăşura a şasea acţiune din calendarul Centenar comemorarea unionistului Iancu Flondor la Storojineţ. Se are în vedere aici implicarea municipiului Rădăuţi care este înfrăţit cu localitatea Storojineţ.




A şaptea acţiune va avea loc pe 27 octombrie, dată la care va fi dezvelit Monumentul Unirii Bucovinei cu România. Acesta va fi amplasat lângă Palatul Administrativ din municipiul Suceava. „Vom avea o expoziţie la Muzeul Bucovinei Unirea Bucovinei cu România 1918. Va fi o expoziţie mare foarte complexă, La Palatul Administrativ în sala mare va avea loc o întâlnire de evocare Zestrea Bucovinei ceea ce am făcut 6 luni în judeţ şi o expoziţie cu lucruri din zestrea Bucovinei pe care le-am colectat pe domenii de activitate în holul Palatului”, a spus preşedintele CJ. El a explicat că alegerea dataei de 27 octombrie nu este întâmplătoare, ci este legată de faptul că la 27 octombrie 1918 s-a înfiinţat acea Adunare Constituantă care a pregătit Unirea cu România, la data de 28 noiembrie 1918.

A opta acţiune se intitulează „Pe urmele armatei române în Bucovina”. „Aici avem dezveliri de plăci aniversare, evocări de momente. Plăcuţele vor fi montate pe primării pentru că acolo s-a citit ordinul de zi al celor care au intrat cu trupele române în localităţi. Va fi pe 5 noiembrie la Burdujeni la primăria veche, pe 6 noiembrie la Suceava Palatul Administrativ, pe 7 noiembrie la Fălticeni, Cornu Luncii, Gura Humorului, pe 8 noiembrie Siret, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei şi pe 9 noiembrie Rădăuţi”, a declarat Gheorghe Flutur.

A noua acţiune este programată pe 28 noiembrie, de Ziua Bucovinei, când va fi o şedinţă aniversară a CJ în care va fi evocat momentul Marii Uniri. Se va citi Moţiunea de Unire şi se vor acorda medalii aniversare participanţilor. În aceeaşi zi se va inaugura Piaţa Bucovina din centrul municipiului Suceava unde se va dezveli şi bustul lui Iancu Flondor.

În fine, cea de-a zecea acţiune este de Ziua Naţională a României, când va avea loc o paradă mi­litară urmată de un spectacol folcloric. De asemenea, la Alba Iulia se va deschide expoziţia Stefan cel Mare şi va fi dezvelit bustul lui Iancu Flondor de pe Aleea Unioniştilor.

CITEȘTE MAI MULTE PE: ObiectivDeSuceava.ro



Hotelul Castel Dracula din Pasul Tihuța a fost scos la vânzare ... Vezi cât costă !

Hotel Castel Dracula, prima unitate de cazare din România dedicată Contelui Dracula, ridicată în anii `80 în Pasul Tihuţa a fost scoasă la vânzare cu suma de 7 milioane de euro, cu TVA.

Complexul hotelier se întinde pe mai bine de 16.500 de metri pătraţi, doar construcţia având 4.097 de metri pătraţi. Hotelul are trei etaje, parter şi demisol şi conţine două bucătării, o cramă, un restaurant, o zonă cu biliard o terasă şi o zonă specială de agrement unde este amplasat „cavoul” contelui Dracula.

Hotel Castel Dracula are 140 de locuri de cazare, dispuse în 63 de camere şi trei apartamente. De asemenea, complexul hotelier are propria staţie de captare şi tratare a apei, staţie proprie de epurare a apelor uzate, un depozit de carburant şi terenuri de sport.


Încă din anii `80, turiştii străini au căutat acest hotel special, care coincide cu locul unde Bram Stoker a plasat casa Contelui Dracula, în romanul său cu acelaşi nume. Interesul turiştilor pentru această locaţie nu a scăzut, crescând în ultimii doi ani numărul acestora, dar şi cifra de afaceri, după cum spune administratorul hotelului Ana Maria Muscar. Aceasta spune că decizia de a vinde are legătură cu lipsa bugetului pentru dezvoltarea părţii de agrement, care este tot mai cerută de către oaspeţii castelului.




„Nu mai ţinem pasul cu pretenţiile turistice pe partea de agrement. Cerere este, însă trebuie făcute aceste investiţii şi pe partea turistică şi de agrement şi în momentul acesta nu este buget pentru aşa ceva. În ultimii doi ani a crescut numărul de turişti şi cifra de afaceri, interes este”, a explicat administratorul Hotel Castel Dracula, Ana Maria Muscar.

Printre lucrurile pe care le-ar dori turiştii care ajung la Hotel Castel Dracula se numără, conform administratorului, un SPA, o fermă turistică sau o bază sportivă, lucruri care să le asigure o activitatea şi să le ocupe timpul în zilele în care se află acolo.

Hotel Castel Dracula a organizat ani la rând evenimente dedicate turiştilor care îi călcau pragul. Cele mai spectaculoase aveau loc de Halloween, când în Pasul Tihuţa veneau turişti din toată lumea. Evenimentele erau presărate cu concerte, teatru „draculist”, show-uri cu foc şi acrobaţii.

Se pare că deja au apărut investitori interesaţi de acest obiectiv. Este vorba despre un investitor străin, care vrea să reîmprospăteze brandul, dar şi să facă investiţiile necesare.

„Sunt persoane interesate. Suntem în faza de negocieri, urmează să vină să vadă complexul. Ar vrea să reia evenimentele pe care le organizam noi, să reintre pe partea de tururi turistice. Sunt interesaţi să menţină brandul, iar pentru noi a fost foarte important să ne spună asta. Vor să investească într-o reîmprospătare a brandului”, a mai spus Ana Maria Muscar.

Anunțul de vânzare al proprietății poate fi văzut AICI !

CITEȘTE MAI MULTE PE: Adevarul.ro



LOCURI DE MUNCĂ: Maspex România face angajări la punctul de lucru din Vatra Dornei (Apa Bucovina)

Lider de piata in domeniul FMCG, Maspex Romania angajeaza la punctul de lucru Vatra Dornei, urmatoarele categorii de personal:

OPERATORI PRODUCTIE

MECANIC/ ELECTROMECANIC

MOTOSTIVUITORIST

INGINER CHIMIST

Persoanele interesate sunt rugate sa trimita CV la adresa a.alexiu@tymbark.ro sau sa sune pentru mai multe informatii la numarul de mobil: 0753 048 464.

Se ofera pachet salarial motivant si oportunitati de dezvoltare a unei cariere in domeniu.

Daca iti doresti in loc de munca in Vatra Donei si vrei sa fi platit echitabil si la timp, aplica la una dintre pozitiile deschise in cadrul MASPEX ROMANIA.



Ministerul Turismului propune ca Dorna Candrenilor, Poiana Stampei, Solca și Cacica să fie declarate stațiuni turistice de interes local

Ministerul Turismului a inițiat un proiect de Hotărâre de Guvern prin care patru localități din județul Suceava, respectiv Dorna Candrenilor, Poiana Stampei, Solca și Cacica să fie declarate stațiuni turistice de interes local.

Guvernul arată prin proiectul de hotărâre, că prin declararea acestor localități stațiuni turistice va fi un impact pozitiv determinat de creşterea circulaţiei turistice şi totodată a cifrei de afaceri a investitorilor din turism.

Astfel, investitorii din domeniul turismului pot accesa finanţări structurale europene pentru construirea de structuri de primire turistice, iar prin realizarea acestor proiecte, localitățile se vor dezvolta din punct de vedere turistic, ceea ce va determina o creştere a numărului turiştilor de pe piaţa internă şi externă.

În ceea ce privește comuna Dorna Candrenilor, Ministerul Turismului arată că aceasta este aşezată în depresiunea tectonică intercarpatică a Dornelor, la 8 km depărtare de oraşul Vatra Dornei şi la 4 km de Poiana Stampei, pe valea râului Dorna (46 km), la o altitudine de 830 m deasupra nivelului mării. Comuna se întinde de-a lungul văii Dorna. Este străbătută de şoseaua care merge spre Bistriţa, avînd ca hotar la est Podu Alunului, către Vatra Dornei, iar spre vest către comuna Coşna şi Poiana Stampei, Podu Coşnei situat la confluenţa pâraielor Dorna şi Coşna. În sud comuna se învecinează cu comuna Neagra Şarului, despărţită de aceasta prin creste muntoase: Tămăul (1863 m), Piatra Roşie (1619 m), Apostolii (1775 m), Lucaciu (1769 m) şi Şerba.

Depresiunea Dornelor este cunoscută şi ca o arie cu perimetre hidrologice deosebite, cu pânze acvifere puternic mineralizate. Apariţia şi prezenţa izvoarelor minerale bicarbonate, carbogazoase este legată de manifestările postvulcanice, aparţinând aureolei mofetice a Călimanilor. Cele mai cunoscute aliniamente de izvoare minerale se află în vestul ariei cristaline: Vatra Dornei, Şaru Dornei, Poiana Negri, Neagra Şarului, Dorna Candrenilor şi Coşna-Teşna.

Importanţa terapeutică a apelor minerale alături de proprietăţile curative ale turbei exploatată în zonă, de climatul de adăpost specific depresiunii, au contribuit la dezvoltarea staţiunii balneoclimaterice Vatra Dornei şi Dorna Candrenilor (în perioada interbelică). Depresiunea Dornelor se află în etajul pădurilor de molid şi a celor de amestec, aprox. 60% din depresiune fiind acoperit de păduri. Pajiştile montane secundare sunt alcătuite din fâneţe şi păşuni naturale, care ocupă suprafeţe întinse.

Satele componente ale comunei sunt: Dealu Floreni, Dorna Candrenilor (reședința) și Poiana Negrii. Comuna Dorna Candrenilor este cunoscută mai ales pentru renumitele sale izvoare minerale, în parte valorificate din secolul trecut.

Calitatea apelor minerale și ale aerului puternic ionizat au favorizat încă din secolul al XIX-lea dezvoltarea turismului balnear în stațiunile Vatra Dornei și Dorna Candrenilor.




La limita de sud a comunei Dorna Candrenilor, se află rezervația naturală Doisprezece Apostoli, sit geologic, monument al naturii care cuprinde figuri zoo și antropomorfe sculptate în piatră de intemperii, care are o suprafață totală de 200 ha, din care 53,7 ha se află pe teritoriul comunei. Din Dorna Candrenilor se poate urca până la Vf. Ouşoru – M-ţii Suhard (1639 m), de unde se poate admira toată Depresiunea Dornelor, în prezent existând 5 trasee turistice omologate. Pe teritoriul Dealului Floreni, sat component al comunei Dorna Candrenilor, se află mai multe societăţi comerciale importante printre care: secţia de îmbuteliere a mărcilor de ape minerale Dorna, Izvorul Alb, fabrica de brânzeturi şi lactate „La Dorna” etc, precum și un aerodrom pentru avioane de mici dimensiuni.

Poiana Negrii, sat component al comunei Dorna Candrenilor, răsfirat in vatra depresiunii, reprezintă una din localităţile cele mai caracteristice pentru Ţara Dornelor. Comuna Dorna Candrenilor dispune de unul dintre cele mai mari parcuri comunale (cca 5 ha) din județ, care este o zonă foarte bună pentru recreere și agrement, în parc existând totodată o casă tradițională transformată în muzeu etnografic. Grupul Școlar Agricol situat în zona centrală a satului Dorna Candrenilor este monument istoric, sit etnografic, categoria ’B”, unic în țară. În satul Poiana Negrii există un muzeu etnografic privat, unde turiștii pot vedea obiecte gospodărești arhaice din zonă. De asemenea în comuna Dorna Candrenilor există 4 lăcașuri de cult, printre care se remarcă Biserica cu hramul Adormirea Maicii Domnului, construită în 1885, monument istoric.

Din punct de vedere al structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare, în comuna există 150 de locuri de cazare, distribuite în pensiuni de 2 și 3 stele / margarete. Alte puncte tari ale zonei sunt existenţa evenimentelor culturale şi de tradiţie precum: “Zilele Candrenilor”, Hramul Bisericii „Adormirea Maicii Domnului” – 15 august, etc.

În ceea ce privește agrementul, în comuna Dorna Candrenilor există un parc de aventuri “Titus Adventure Park”, care cuprinde trasee cu tiroliene, tir cu arcul, cățărat în copaci, paintball etc. Menționăm că în cadrul COnsiliului Local al comunei s-a înființat un punct de informare turistică.

Documentaţia transmisă de Consiliul Local al Comunei Dorna Candrenilor este în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a staţiunilor turistice, cu completările ulterioare şi a fost aprobată prin hotărârea Consiliului Local al Comunei Dorna Candrenilor, Judeţul Suceava, nr. 64/2017. Localitatea Dorna Candrenilor îndeplineşte criteriile minime obligatorii privind atestarea staţiunilor turistice de interes naţional şi întruneşte un punctaj de 235 de puncte la criteriile suplimentare, faţă de minimul de 90 de puncte necesare, pentru atestarea ca stațiune turistică de interes local.

În ceea ce privește comuna Poiana Stampei, aceasta este situată în partea de sud-vest a județului Suceava, în Bazinul Dornelor, de-a lungul Drumului Național 17, Vatra Dornei – Bistrița. Satele comunei Poiana Stampei, Căsoi, Dornișoara, Pilugani, Tătaru, Teșna și Prăieni, s-au dezvoltat în lungul râului Dorna. Comuna este amintită documentar în 1593, iar denumirea de “Poiana Stampei” arată că localitatea era situată la hotar (la frontieră, unde de obicei era vamă și unde negustorii ardeleni sau moldoveni erau obligați să plătească taxă și unde, pe documente se aplica ștampila “stampa”).

Teritoriul comunei Poiana Stampei este amplasat întro zonă mărginită la vest de Munții Bârgăului, la nord de Depresiunea Dornelor și la est de Munții Bistriței. Relieful caracteristic este ondulat, cu culmi dulci în patea de aval, în dreptul satului Poiana Stampei și Podșul Coșnei, iar în partea superioară a pâraielor, cu culmi proeminente și văi înguste. Altitudinea medie a zonei este de 800 m, cu vârfurile Pietrosu (2100 m), Tornău (1800 m) și Gura Haitei (peste 1600m). Masivele importante sunt Munții Bistriței – la est și Munții Călimani – la sud.

Aspectul care trebuie evidențiat este acela că la Poiana Stampei, există circulaţie turistică permanentă, turiştii fiind atraşi deopotrivă de frumusețea peisajului geografic, dat de concentrarea mare a resurselor naturale, de existența Rezervației Naturale “Timovul Mare”, cea mai întinsă rezervație de turbă din România, unică în țară, care dispune de panouri interpretative și de poteci tematice, dar și de obiectivele turistice precum: Biserica din lemn de brad construită între 1883-1885, cu hramul Sfinților Arh. Mihail și Gavril, singura biserică din lume construită în cinstea unei căsătorii a fiului împăratului Rudolf cu Ștefania de Belgia; noul “Muzeu al Satului”, amplasat în centrul comunei, oferă vizitatorilor o imagine despre frumusețea portului popular, a tradițiilor și obiceiurilor din trecut, stâna turistică de pe muntele Măgura Mare, realizată după cele mai noi standarde europene din domeniu, Monumentul Eroilor de pe Gruiul Mare, Călimani, iar în proximitate se poate vizita hotel-castel Dracula și Dracula Land la 18 km, Mânăstirea Piatra Fântânele din Pasul Tihuța, la 18 km, Parcul Național Călimani, Lacul Colibița etc.




Poiana Stampei reprezintă una dintre cele mai pitorești zone folclorice ale țării, unde locuitorii împletesc munca și viața cu dansurile și obiceiurile folclorice, emblema comunei este Ansamblul Folcloric Poienița înființat în anul 2001, care a devenit una dintre formațile reprezentative de amatori din județul Suceava, iar anual Consiliul Local Poiana Stampei organizează diverse manifestări cu tradiție, precum: Zilele comunei, Festivalul național “Flori de pe Dorna” aflat la a XVIII-a ediție, “Joia Mare la Poiana Stampei”, ediția a X-a, Festivalul “Fii satului” sau Concertul extraordinar de sărbători “Sfânta seară de Crăciun”, ed.a XVIII -a etc.

Manifestărle sociale se organizează la Casa de Cultură recent construită, iar cele sportive, precum: atletism, volei, fotbal, river-rafting pe râul Dorna, tenis de masă, ciclism, se organizează, anual, cu prilejul festivalului “Fii satului”, în baza sportivă modernă, care dispune de stadion, pistă de alergări, vestiare etc. De asemenea în satul Teșna s-a amenajat o pârtie de schi și săniuș, unde de cinci ani se organizează o manifestare cultural sportivă intitulată “Iarna în Poieniță”. Datorită așezării sale, Poiana Stampei reprezintă destinația ideală pentru practicarea turismului activ, de aventură, pe raza administrativ teritorială a comunei au fost amenajate și omologate 3 trasee turistice și 3 trasee de cicloturism.

Colaborarea dintre Parcul Național Călimani și Primăria Poiana Stampei, a făcut posibilă înființarea pe raza comunei a unui Punct de Informare Turistică, amenajat în zona de intrare de la DN 17, în Rezervația Tinovul Mare. Din punct de vedere al structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare, în comuna există 184 de locuri de cazare, distribuite în pensiuni de 2, 3 și 4 stele / margarete.

Documentaţia transmisă de Consiliul Local al Comunei Poiana Stampei este în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a staţiunilor turistice, cu completările ulterioare şi a fost aprobată prin hotărârea Consiliului Local al Comunei Poiana Stampei, Judeţul Suceava, nr.57/ 2017. Localitatea Poiana Stampei îndeplineşte criteriile minime obligatorii privind atestarea staţiunilor turistice de interes naţional şi întruneşte un punctaj de 230 de puncte la criteriile suplimentare, faţă de minimul de 90 de puncte necesare, pentru atestarea ca stațiune turistică de interes local.

CITEȘTE MAI MULTE PE: NewsBucovina.ro



Comunicat Salvamont România în legătură cu avalanșa din Munții Călimani

Salvamont România a emis un comunicat în legătură cu avalanșa produsă în Munții Călimani pe 1 Decembrie:

În urma discuțiilor purtate între salvatorii montani din România cu privire la evenimentul produs în ziua de 1 decembrie în munții Călimani și la posibilitățile de a se asigura sprijin în soluționarea acestuia, în urma consultării cu structurile Salvamont Suceava și Salvamont Vatra Dornei, Salvamont România a stabilit următoarele măsuri:

- Salvamont Suceava și Salvamont Vatra Dornei vor monitoriza starea și evoluția vremii în zona evenimentului, precum și stratul de zăpadă depus peste culoarul de scurgere și depunere al avalanșei ;

- Salvamont Suceava și Salvamont Vatra Dornei vor monitoriza și vor măsura stratul de zăpadă depus peste culoarul de scurgere și depunere al avalanșei, precum și pe cel depus pe văile superioare, cea de pe care a pornit avalanșa, respectiv cea cu stratul de zăpadă intact și pe care încă există pericolul declanșării unei noi avalanșe;




- Salvamont Suceava și Salvamont Vatra Dornei vor stabili dacă sunt întrunite condițiile minime de siguranță și vor fixa o zi în care se va realiza o acțiune de căutare;

- Salvamont România va centraliza toate resursele umane, materiale și financiare care se vor oferi pentru susținerea unei acțiuni de căutare pe care le vor mobiliza și le va trimite în zonă în ziua stabilită pentru căutare;
Având în vedere riscul maxim sub care se desfășoară această acțiune s-au stabilit următoarele măsuri :

- La acțiune vor participa doar persoane acreditate și certificate ca salvatori montani, pe baza liberului consimțământ și asumare proprie a riscului.

- Nici o persoana nu va fi admisă în zona de căutare fiind în interes de serviciu sau fiind trimisă la ordin.

- Toți salvatorii montani care participă la această acțiune, în momentul lucrului în zona de avalanșă, vor avea asupra lor sac cu airbag și DVA.

- Înainte de începerea acțiunii de căutare, se va stabili o distanță de siguranță de minim 500 de metri între locul de căutare și perimetrul în care pot sta alte persoane care nu fac parte din Salvamont. Acest perimetru de siguranță va fi asigurat de către o instituție specializată: Jandarmerie, Poliție sau Poliție locală în funcție de disponibilitatea acestora. Stratul de zăpadă veche care nu a curs de pe culoarul superior şi cel nou depus în ultimele zile pot declanşa o avalanşă ce poate depăşi în lungime prima avalanşa.




- În funcție de direcția principală a vântului, pentru a nu influența activitatea câinilor de căutare, se va stabili un perimetru folosit ca toaletă .

- În culoarul cel mai îngust al văii , în care nu există posibilitate de retragere în caz de avalanșă , se va încerca monitorizarea echipelor de căutare cu salvatori amplasați la o înălțime suficient de mare încât să nu fie în pericol și să poată interveni imediat în caz de necesitate.

- În zonă vor zbura doar dronele folosite pentru căutare și monitorizare de către Salvamont , cu excepția perioadelor în care zona va fi survolata de elicopterul pe care Inspectoratul general al Aviației a anunţat îl va pune la dispoziția Salvamont România, în situația în care, în ziua acțiunii, condițiile meteo vor permite zborul în teren montan.

- În orice altă situație în care aceste măsuri nu se pot realiza sau nu se respectă, acțiunea va fi întreruptă și salvatorii montani se vor retrage definitiv din zona de căutare.

- Coordonarea acţiunii va fi realizată de Şeful Serviciului Public Judeţean Salvamont Suceava.

Voluntarilor și altor structuri care și-au manifestat dorința de a participa la căutări le mulțumim pentru intenție , dar nu putem accepta ca, într-o activitate cu risc maxim să implicăm persoane care nu au o experiență dovedită în astfel de acțiuni, nu au o certificare profesională recunoscută în domeniul salvării montane, care nu au în dotare și nu cunosc modul de utilizare al sacului de autosalvare cu airbag. Folosirea în astfel de acțiuni a unor oameni fără pregătire sau școlarizare recunoscută, doar pentru că au primit pentru această acțiune un kit de avalanșă, fără să aibă experiență și abilități formate în sondarea în avalanșe, poate duce la o sondare greșită, ce poate anula munca și efortul întregului colectiv. De asemenea, în cazul producerii unei noi avalanșe , nu ne putem baza pe aceste persoane care nu au tăria psihică și capacitatea de a-și căuta rapid și a-și salva coechipierii.




In situația în care reprezentanții Salvamont Suceava și Salvamont Vatra Dornei consideră că riscul în zonă este la fel de ridicat și nu sunt întrunite condițiile organizării unei acțiuni de căutare, Salvamont România va nominaliza o comisie formată din șefi de structuri salvamont, membri ai Comisiei de Avalanșă și ai Corpului de Câini de avalanșă, instructori din cadrul Corpului de instructori al Școlii Naționale Salvamont , salvamontiști cu experiență care vor reanaliza la fața locului toate elemente necesare stabilirii acțiunii de căutare, respectiv, acumulările noi de zăpadă și stabilitatea acestora pe cele două culoare superioare, acumulările de zăpadă depusă peste avalanșă, duritatea stratului de zăpadă (dacă aceasta mai permite o cercetare corectă cu sonda) precum și a altor elemente cuprinse în procesul de management al factorilor de risc.

De asemenea, se va face un calcul prin metoda VGR de evaluare a factorului de risc și se va decide dacă acțiunea de căutare poate fi organizată în perioada imediat următoare sau se oprește definitiv, din punct de vedere al intervenției Salvamont, până la schimbarea majoră a condițiilor din teren, chiar și până în primăvara anului 2018.

Înțelegem situația existentă, înțelegem durerea familiei, a prietenilor și colegilor celui dispărut , presiunea pusă pe autorități, dar experiența și pregătirea profesională nu ne permit să expunem oameni unui risc de o asemenea amploare.

Menționăm că aceasta inițiativă aparține salvatorilor montani, reuniți generic sub brandul “Salvamont România”, astfel ca, datorită riscurilor foarte mari, nu implică structurile Salvamont, Asociația Naţională a Salvatorilor Montani din România sau o altă instituţie din România.

În numele Salvamont România
Preşedinte A.N.S.M.R., prof. Sabin Cornoiu




Proiect european în valoare de 280 milioane de euro pentru rețele de apă și canal în Vatra Dornei și încă 13 localități sucevene

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, ieri, că un proiect în valoare de 280 de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii de apă și apă uzată în județul Suceava este pregătit pentru a intra la finanțare europeană în 2018.

Gheorghe Flutur a precizat că acest proiect, care a intrat în linie dreaptă în vederea finanțării, este cel mai mare proiect finanțat vreodată în județul Suceava cu fonduri europene. „Este vorba despre proiectul Modernizarea infrastructurii de apă și apă uzată în județul Suceava, proiect propus spre finanțare prin Programul Operațional de Infrastructură Mare (POIM)”, a spus șeful administrației județene.




El a arătat că recent s-a încheiat vizita în teren a reprezentanților organismului delegat de către Comisia Europeană, BEI și BERD pentru evaluarea proiectelor de apă și canalizare și a reprezentanților firmei care a întocmit aplicația de finanțare.

„Rezultatele evaluării au fost pozitive, prin urmare aplicația va fi înaintată Comisiei Europene cu recomandarea de a fi finanțată și, din discuțiile purtate, se estimează că în prima jumătate a anului 2018 ar putea fi semnat contractul de finanțare”, a declarat Flutur. El a subliniat că acest proiect are o importanță majoră pentru județul Suceava, urmând a se face lucrări de extindere rețele de alimentări cu apă și de canalizare, stații de alimentare cu apă și stații de epurare în 14 localități din județ, respectiv Suceava, Fălticeni, Câmpulung Moldovenesc, Rădăuți, Vatra Dornei, Vicovu de Sus, Siret, Marginea, Salcea, Șcheia, Sucevița, Putna, Dolhasca și Mitocu Dragomirnei.




Un șofer beat a intrat cu mașina într-o turmă de vaci

Un șofer care se afla sub influența băuturilor alcoolice a intrat cu mașina pe care o conducea într-o turmă de vaci, bovinele fiind conduse de proprietar. Accidentul s-a petrecut marți, în jurul orei 17.30, pe DJ 174, în comuna Panaci.

Din cercetările efectuate de polițiști rezultă că un tânăr în vârstă de 28 de ani, din municipiul Vatra Dornei, aflat la volanul unui VW Touran, în timp ce se deplasa dinspre Panaci spre Vatra Dornei, a intrat în coliziune cu patru bovine care se deplasau în turmă din direcția opusă, însoțite de proprietarul lor, un localnic din Panaci. În urma impactului a rezultat rănirea bovinelor și avarierea autoturismului.

Șoferul, care nu a suferit leziuni, a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând concentrația de 0,56 miligrame per litru alcool pur în aerul expirat. Acestuia i s-au recoltat ulterior probe biologice, pentru stabilirea alcoolemiei în sânge.

Pe numele șoferului a fost deschis dosar penal pentru conducere sub influența alcoolului. Polițiștii l-au amendat și pe proprietarul vacilor, pentru nerespectarea regulilor privind circulația pe drumurile publice.




Cazinoul din Vatra Dornei va fi restaurat printr-un proiect cu fonduri europene depus de Arhiepiscopie

Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, ÎPS Pimen, a semnat marți contractul de finanţare a proiectului pentru „Consolidarea şi Restaurarea Cazinoului din Vatra Dornei”. Contractul a fost semnat la Vatra Dornei de ÎPS Pimen şi de directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est, Vasile Asandei. 

Proiectul pentru restaurarea cazinoului din Vatra Dornei a fost depus de Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor. Astfel, după mai mulţi ani în care nu au mai fost realizate lucrări pentru restaurarea clădirii cazinoului din Vatra Dornei, acest obiectiv urmează să fie redeschis publicului.





Valoarea totală a proiectului este de aproximativ cinci milioane de euro, iar după semnarea contractului de finanţare vor fi demarate procedurile pentru licitaţiile pentru desemnarea constructorilor. După finalizarea lucrărilor de consolidare şi restaurare, cazinoul din Vatra Dornei va fi transformat în muzeu.

Proiectul de restaurare a cazinoului din Vatra Dornei va primi finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2013-2020, axa 5.1 „Reabilitare clădiri de patrimoniu”.

Cazinoul din Vatra Dornei a fost construit prin subscripţie publică în timpul dominaţiei Imperiului Austro-Ungar. A fost inaugurat pe 10 iulie 1899 şi a adus laolaltă constructori, autorităţi române şi imperiale austriece, turişti şi localnici. La acea vreme rivaliza cu cazinourile din Viena sau Paris, iar în sala de dans cu trei candelabre imense în care ardeau lumânări din ceară de albine se aduna întreaga lume bună, de la ofiţeri austrieci şi până la tineri români aflaţi la studii în apusul Europei.

După Primul Război Mondial a început să-şi piardă din strălucire, iar sub comunişti a fost transformat în club muncitoresc şi centru al staţiunii balneare. Aici se ţineau şedinţe de partid sau întâlniri sindicale, dar şi campionate naţionale de şah.




Guvernul ajută municipiul Vatra Dornei prin alocarea de fonduri pentru termoficare

Municipiile Vatra Dornei și Suceava vor primi fonduri de la Guvernul României pentru asigurarea termoficării în acest sezon rece. Guvernul României a aprobat, miercuri, o hotărâre prin care Suceava va primi o sumă de patru milioane de lei, în timp ce pentru Vatra Dornei s-au alocat 3,5 milioane de lei. 

Sumele de bani vor fi alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului pentru asigurarea alimentării populației cu energie termică. Astfel, prin aceste fonduri se vor suplimenta sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2017.




Actul normativ a fost adoptat la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ca urmare a solicitărilor făcute de unitățile administrativ-teritoriale care au constatat, la pregătirea activităților specifice sezonului rece, că nu au capacitatea financiară pentru a susține cheltuielile legate de asigurarea agentului termic populației.




DJ 174C, Panaci – Bilbor și DJ 172D Teşna - Coşna printre drumurile cofinanțate de CJ Suceava

Consiliul Judeţean Suceava a aprobat alocarea unei sume de aproape opt milioane de lei pentru cofinanţarea a nouă proiecte aprobate în a doua etapă a Programului Naţional de Dezvoltare Locală. Şeful administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur, a precizat că valoarea totală a celor nouă proiecte este de 232 de milioane de lei. Opt proiecte sunt pentru modernizarea unor drumuri judeţene, iar unul pentru Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sf. Andrei”, din Gura Humorului.




Cea mai mare cofinanţare aprobată de plenul Consiliului Judeţean Suceava, de aproape 1,4 milioane de lei, a fost aprobată pentru modernizarea drumului judeţean 172D de la Teşna la Coşna, valoarea totală a proiectului fiind de 26,754 milioane de lei. De asemenea, pentru proiectul în valoare de 26,4 milioane de lei, pentru modernizarea DJ 174C, Panaci – Bilbor, CJ Suceava a alocat o sumă de 1,242 de milioane de lei.

Tot prin PNDL va fi modernizat drumul Talienilor, Văleni – Stânişoara – Iesle – limita cu judeţul Neamţ, cu o valoare totală de 50,784 de milioane de lei. Alte proiecte aprobate prin PNDL sunt şi cele pentru modernizarea DJ 155B Urecheni – Timişeşti – Boroaia (9,465 de milioane de lei), DJ 178C Rădăuţi – Frătăuţii Vechi – Frătăuţii Noi – Bilca – Vicovu de Sus (40,719 milioane de lei), DJ 174 Panaci – Glodu (15 milioane de lei), DJ 209A Mălini – Slatina – Găineşti şi DJ 208C Vultureşti – Hârtop (34,747 de milioane de lei). Pentru proiectul „Construire şi extindere corp clădire la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Sf. Andrei din Gura Humorului”, cu o valoare de 4,775 de milioane de lei, cofinanţarea asigurată de Consiliul Judeţean va fi de aproximativ 250.000 de lei.

Gheorghe Flutur a mai precizat că pentru toate aceste proiecte au fost depuse documentaţiile tehnico-economice la Ministerul Dezvoltării Regionale în vederea semnării contractelor de finanţare.




VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei