DNA Suceava a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea unui număr de 14 inculpați ... vezi cine sunt aceștia!

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Serviciul Teritorial Suceava au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu datele de 26 și 27 noiembrie 2020, a unui număr de 14 inculpați în legătură cu presupusa fraudare a examenelor de obținere a permiselor de conducere și înmatricularea autoturismelor.


OBREJA RADU IONUȚ, șef al Compartimentului Regim Permise de Conducere și Examinări din cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat (2 fapte),
- folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite,
- luare de mită (4 fapte),
- dare de mită,
- spălare a banilor,

MARTIN MIHAIL, de ofițer de poliție judiciară în cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Suceava, pentru comiterea infracțiunilor de:

- folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, în formă continuată,
- favorizarea făptuitorului,
- luare de mită,
- acces ilegal la un sistem informatic,

BLÎNDU CRISTIAN, ofițer de poliție în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, Compartimentul regim permise de Conducere și Examinări, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- spălare a banilor,

BUTNARIU PAUL ALEXANDRU, personal contractul în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- luare de mită (2 fapte)


MACOVICIUC NICOLAE-CEZAR, agent de poliție și examinator în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, Compartimentul regim permise de Conducere și Examinări, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- spălare a banilor,

MIHĂIESCU IULIAN-FLORIN, agent de poliție și examinator în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, Compartimentul regim permise de Conducere și Examinări, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- luare de mită (2 fapte)
- spălare a banilor,

MIHĂIESCU LEON-IONUȚ, agent de poliție și examinator în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, Compartimentul regim permise de Conducere și Examinări, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- luare de mită (2 fapte),

PASCAL ANAMARIA, agent de poliție și examinator în cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, Compartimentul regim permise de Conducere și Examinări, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- luare de mită,

PERIJOC GHEORGHE IONEL, agent de poliție în cadrul M.A.I. – Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat(2 fapte),
- complicitate la luare de mită (6 fapte)


Persoană fizică, instructor auto autorizat și administrator al unei școli de șoferi, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- complicitate la luare de mită (3 fapte),

Persoană fizică, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat (2 fapte),
- complicitate la luare de mită (5 fapte),

Persoană fizică, instructor auto autorizat, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat (2 fapte),
- complicitate la luare de mită (2 fapte),

Persoană fizică, pentru comiterea a două infracțiuni de spălare a banilor,

Persoană fizică, pentru comiterea infracțiunilor de:

- constituire a unui grup infracțional organizat,
- complicitate la luare de mită.

În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauze, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

Așa cum am arătat anterior, în perioada 2018 - 2020, la nivelul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (S.P.C.R.P.C.I.V.) Suceava ar fi funcționat o grupare infracțională condusă de inculpatul Obreja Radu Ionuț, în calitatea menționată mai sus, în care, alături de polițiști și funcționari, ar fi fost cooptate mai multe persoane printre care instructori auto și angajați ai Registrului Auto Român (R.A.R.). Gruparea, structurată pe mai multe paliere, ar fi acționat în scopul obținerii de sume de bani în legătură cu fraudarea examenelor practice pentru obținerea permiselor de conducere și în legătură cu înmatricularea autoturismelor.


Promovarea candidaților s-ar fi asigurat contra unor sume de bani cuprinse între 300-1500 euro la traseu, 3.000-6.000 euro la examinarea teoretică.

La înmatricularea autoturismelor, membrii grupului urgentau / facilitau / asigurau fără programare, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 200-1.000 euro, omologarea / verificarea R.A.R. precum și înmatricularea provizorie și definitivă a autoturismelor.

O situație specială este cea a inculpatului Obreja Radu-Ionuț, persoană care, în anumite zile, în funcție de numărul de candidați care fraudau proba teoretică, putea încasa cu titlu de mită peste 20.000 euro.

În marea majoritate a situațiilor, sumele de bani primite cu titlu de mită erau predate în cursul aceleiași zile unei persoane de încredere din anturajul acestuia (inculpat în cauză), responsabil cu “albirea banilor”. Concret, pentru a ascunde natura ilicită a sumelor de bani obținute cu titlu de mită, persoana respectivă fie achiziționa diverse imobile al căror proprietar era în fapt inculpatul Obreja Radu-Ionuț fie transforma sumele de bani în valută convertibilă pe piața neagră a schimbului ilegal de valută.

Inculpatul Martin Mihail, în calitate de ofițer de poliție judiciară în cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Suceava, ar fi asigurat protecție juridică activității infracționale de corupție derulată la nivelul serviciului de permise (SPCRPCÎV) Suceava, structură al cărei exponent era inculpatul Obreja Radu Ionuț. Protecția juridică, asigurată de ofițerul DGA pe parcursul anului 2020 ar fi constat în divulgarea, fără drept, a unor informații la care avusese acces în virtutea atribuțiilor , informații menite să îl favorizeze pe Obreja Radu Ionuț, șeful Compartimentului permise Suceava și pe complicii săi. Concret:

- l-ar fi informat pe șeful Compartimentului permise despre autorizarea a cinci investigatori sub acoperire într-un dosar penal în care acesta din urmă era vizat de procurorii anticorupție.

- i-ar fi oferit date despre pregătirea unei acțiuni de constatare în flagrant a unei infracțiuni de corupție,

- l-ar fi informat despre autorizarea unor măsuri de supraveghere tehnică și stadiul cercetărilor într-un dosar penal în care șeful Compartimentului permise și complicii săi erau vizați de procurorii anticorupție

- i-ar fi transmis informații legate de un apel telefonic TELVERDE primit de DGA Suceava, ce conținea date concrete despre comiterea unor activități infracționale corupție în legătură cu obținerea permisului de conducere. Devoalarea acelor informații ar fi modificat conduita persoanei denunțate, ceea ce a îngreunat tragerea la răspundere.


La data de 18 august 2020, ofițerul de poliție Martin Mihail ar fi pretins, printr-un intermediar, de la șeful Compartimentului permise Obreja Radu Ionuț, un autoturism de teren, iar la data de 8 noiembrie 2020 ar fi și primit autoturismul, cu titlu gratuit, în schimbul omisiunii sesizării din oficiu și furnizarea unor informații nedestinate publicității cunoscute în virtutea atribuțiilor de serviciu. Conduita ofițerului l-ar fi pus la adăpost pe șeful compartimentului permise și pe complicii săi de o eventuală răspundere penală pentru activitatea infracțională de corupție desfășurată în legătură cu permiselor de conducere.

Tuturor inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 27 noiembrie 2020, cei 14 inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Suceava cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

În cauză se mai desfășoară acte de urmărire penală față de un număr de 18 persoane.

Procurorii au beneficiat de sprijin din partea ofițerilor de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Incidența infectărilor COVID în Vatra Dornei a trecut din nou de 4 la mia de locuitori, fiind 67 de cazuri active

Incidența infectărilor COVID-19 în Vatra Dornei este astăzi, conform datelor transmise de DSP, de 4,04 cazuri la mia de locuitori, înregistrându-se un număr de 67 de cazuri active. După ce zilele trecute incidența infectărilor coborâse sub cifra 4, iată că acest prag a fost din nou depășit, iar municipiul Vatra Dornei rămâne în continuare în scenariul roșu.

Vă prezentăm situația infectărilor în toate localitățile din zona:


În întreg județul Suceava s-au confirmat astăzi 138 de cazuri de coronavirus, după ce au fost prelucrate numai 588 de teste. Astfel, numărul total al îmbolnăvirilor a ajuns la 12.754. Conform Instituției Prefectului, 10.258 pacienți au fost declarați vindecați, dintre care 147 de la raportarea anterioară. La nivelul județului sînt în evoluție 1.755 de cazuri de infecție cu virusul SARS-CoV-2, cu 40 în minus față de statistica anterioară.

Din totalul de 114 localități, doar 6 nu înregistrează nici un caz de coronavirus. Alte 6 localități au cîte un caz în evoluție, 35 au sub cinci, 29 au sub 10, iar în 38 de localități există peste 10 cazuri active. La nivelul județului Suceava, incidența cumulată a cazurilor de coronavirus s-a redus de la 2,2 la 2,15 la mia de locuitori.

Situația infectărilor la nivel județean poate fi consultată AICI !


În legătură cu situația spitalelor din județ, din totalul celor 532 pacienți internați în Spitalul Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” Suceava, 212 pacienți sunt diagnosticați cu Covid-19, 83 pacienți sunt în zona tampon și 237 pacienți sunt cu alte afecțiuni (non-Covid).

Din cei 212 pacienți diagnosticați Covid-19:

– 119 prezintă forme medii ale bolii;

– 17 prezintă forme ușoare;

– 57 prezintă forme severe;

– 19 prezintă forme grave și sunt internați în secția ATI, dintre aceștia 13 pacienți sunt ventilați.

Spitalul Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” Suceava dispune, la această dată, de 308 paturi libere din care 13 pentru pacienți Covid-19, 197 în sectorul Non-Covid și 98 pentru zona tampon. La unitatea ATI este disponibil 1 pat liber pentru pacienți Covid. De asemenea sunt 34 ventilatoare libere, din care 19 pentru pacienții Covid-19.

La nivelul Spitalului Municipal Rădăuți sunt internați un număr de 89 pacienți diagnosticați cu Covid-19 și 6 persoane suspecte de infecție cu noul coronavirus.

La nivelul Spitalului Municipal Câmpulung Moldovenesc sunt internați un număr de 28 pacienți diagnosticați cu Covid-19 și 3 persoane suspecte de infecție cu noul coronavirus.

La nivelul Spitalului Municipal Vatra Dornei sunt internați un număr de 17 pacienți diagnosticați cu Covid-19 și 2 persoane suspecte de infecție cu noul coronavirus.


La nivelul Spitalului Orășenesc Gura Humorului sunt internați un număr de 29 pacienți diagnosticați cu Covid-19 și 5 persoane suspecte de infecție cu noul coronavirus. 

La nivelul Spitalului Boli Cronice Siret sunt internați un număr de 14 pacienți diagnosticați cu Covid-19 și 0 persoană suspectă de infecție cu noul coronavirus.

DNA anunță că în urma perchezițiilor în dosarul permiselor ilegale de la Suceava au fost confiscate bunuri și bani în valoare de peste 1,4 milioane de euro

DNA anunță că în urma perchezițiilor în dosarul permiselor ilegale de la Suceava procurorii au confiscat bunuri și bani în valoare de peste 1,4 milioane de euro. Polițiști, funcționari publici, instructori auto și angajați ai Registrului Auto Român sunt suspectați de luare de mită și spălare de bani.


În urma finalizării perchezițiilor efectuate de către procurorii din cadrul DNA - Serviciul teritorial Suceava în cele trei dosare penale, au fost ridicate sume de bani și bunuri (vezi fotografii la sfârșitul comunicatului) în valoare de peste 1.400.000 euro, după cum urmează:

     - 1.225.000 euro;

     - 790.000 lei;

     - 12.000 dolari;

     - 1.500 lire sterline;

     - 37 ceasuri de lux;

     - 21 brățări;

     - 18 lanțuri și 4 pandantive de aur;

     - 8 autoturisme de lux.

În cele trei cauze menționate în comunicatul anterior, procurorii anticorupție desfășoară cercetări în legătura cu comiterea, de către mai mulți funcționari publici printre care și polițiști și alte persoane, a următoarelor infracțiuni: luare de mită, dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, constituirea unui grup infracțional organizat, spălarea banilor.


Concret starea de fapt reținută de procurorii anticorupție este următoarea:

În perioada 2018 - 2020, la nivelul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (S.P.C.R.P.C.I.V.) Suceava ar fi funcționat o grupare infracțională în care, alături de polițiști și funcționari, au fost cooptate mai multe persoane printre care instructori auto și angajați ai Registrului Auto Român (R.A.R.). Gruparea ar fi acționat în scopul obținerii de sume de bani, pe două paliere: în legătură cu susținerea și promovarea examenelor practice pentru obținerea permiselor de conducere și în legătură cu înmatricularea autoturismelor.

1. Modul de funcționare al acestui grup s-ar fi axat în primul rând pe coordonarea și planificarea activității de examinare practică a candidaților într-o asemenea manieră încât să asigure promovarea contra unor sume de bani cuprinse între 300 - 1500 euro la traseu, 3.000 - 6.000 euro la examinarea teoretică.

Concret, persoanele care nu aveau acces direct la examinatori, în cazul în care doreau să le fie facilitată promovarea probei practice pentru un anumit candidat, trimiteau în dimineața zilei de examinare sau anterior, numele persoanelor care urmează să susțină proba practică pentru permisul de conducere, însoțite de o copie/fotografie a cărții de identitate.

Ulterior, un angajat al serviciului permise - S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava centraliza datele acestor persoane și, după imprimarea efectivă a tabelelor cu programarea, de către unul din șefii Serviciului, se deplasa în biroul agenților de poliție unde se desigilau plicurile în vederea identificării atât a persoanelor cu privire la care a primit datele, cât și cu privire la identitatea lucrătorului de poliție care îl va examina. După identificare, se lua legătura cu examinatorul căruia i-a fost repartizat candidatul. În cazul în care examinatorul se afla în aceeași încăpere, angajatul de la serviciul permise îi comunica în mod direct numele candidatului și îi făcea o scurtă prezentare a persoanei acestuia, oferindu-i detalii referitoare la filiera din partea căreia vine, unde locuiește acesta, dacă aptitudinile sale referitoare de conducerea autovehiculului sunt corespunzătoare, ș.a.. În cazul în care se afla în teren, examinatorul primea datele cu privire la candidat prin mijloace de comunicare cât mai conspirate, respectiv prin intermediul diferitelor aplicații telefonice.

Simpla menționare a numelui unui candidat presupunea automat faptul că acesta urma să remită o sumă de bani cu titlu de mită (care nu era standardizată, ci varia, în funcție de profilul candidatului).


2. În ceea ce privește cel de-al doilea palier infracțional, în legătură cu înmatricularea autoturismelor, membrii grupului urgentau/facilitau/asigurau fără programare, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 200 - 1.000 euro, omologarea/verificarea R.A.R. precum și înmatricularea provizorie și definitivă a autoturismelor.

Practic, aceștia, în timp, și-au făcut chiar un “renume” în sensul că puteau facilita cu succes omologarea/verificarea R.A.R. precum și înmatricularea provizorie și definitivă a autoturismelor, cu complicitatea unor funcționari publici, contra unor sume de bani, cu atribuții în ceea ce privește aceste activități (ingineri RAR precum și agenți de poliție, respectiv, ofițeri de poliție cu atribuții de aprobare a documentelor din cadrul S.P.C.R.P.C.Î.V. Suceava).

Urmare a acestor demersuri, omologarea/verificarea tehnică, respectiv înmatricularea autoturismelor erau realizate rapid fără a mai fi nevoie de programare, iar în unele cazuri, chiar în condițiile în care documentele nu erau complete sau nu erau în regulă ori autoturismele prezentau defecțiuni tehnice majore.

Doi soți au fost răniți de un șofer beat ce a intrat cu mașina pe contrasens

Un șofer în vârstă de 51 de ani, beat, a provocat un accident la Vatra Dornei după ce a pătruns cu mașina pe contrasens și a lovit un autoturism care se deplasa regulamentar, în care se aflau un bărbat și o femeie, soț și soție, care au fost răniți ușor. Accidentul s-a petrecut miercuri, în jurul orei 8.30, pe strada Unirii din municipiul Vatra Dornei.


Conform anchetei poliției, Eduard C., în vârstă de 51 de ani, din municipiul Vatra Dornei, în timp ce conducea un autoturism VW, pe strada Unirii, a pătruns pe sensul opus de mers, unde a intrat în coliziune cu un Opel condus regulamentar de un bărbat în vârstă de 65 de ani, din orașul Broșteni. Bărbatul care se deplasa regulamentar și soția sa, pasager pe locul din dreapta, au ajuns la Spitalul municipal Vatra Dornei în urma accidentului.

În urma verificării cu etilotestul a rezultat că șoferul care a provocat accidentul avea o concentrație de 0,75 miligrame per litru alcool pur în aerul expirat. El a fost condus la Spitalul Vatra Dornei, unde i s-au recoltat probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei în sânge, care va fi cifrată în jurul valorii de 1,5 la mie.


Polițiștii au deschis dosar penal privind infracțiunile de „vătămare corporală din culpă” și „conducere sub influența băuturilor alcoolice”.


Mirela Adomnicăi: ”PNL a înțeles să transforme alocațiile într-un joc politic, fiind „preocupat” de viitorul copiilor doar când este în opoziție”

Candidatul PSD Suceava de pe locul al doilea pe lista pentru Camera Deputaților, Mirela Adomnicăi, a declarat că PNL a transformat alocațiile copiilor într-un joc politic, liberalii fiind preocupați de acestea doar atunci când sunt în opoziție. Mirela Adomnicăi a spus că în privința alocațiilor, PNL a dat dovadă de ipocrizie și a aplicat „o dublă măsură”, precizând că deși la dezbaterea proiectului bugetului de stat pentru 2019 nu exista alocare bugetară pentru majorarea alocațiilor, conform amendamentului deputatului PNL Robert Sighiartău votat de Parlament, Guvernul PSD a găsit sursă de finanțare și prin OUG nr. 9 din 2019 a majorat alocațiile de la 84 la 150 de lei.


Ea a adăugat că pe 18 decembrie 2019, Parlamentul a votat o lege propusă de PSD, proaspăt trecut în opoziție, care stabilea dublarea alocației pentru copii de la 150 de lei la 300 de lei și de la 300 la 600 de lei pentru copiii de până la doi ani, însă liberalii nu au participat la vot.

La începutul anului 2020, Guvernul Orban dă o ordonanță de urgență prin care amână dublarea până în luna august 2020, explicând că nu sunt bani la buget. Actul a fost respins de Parlament în iunie. Guvernul vine cu o nouă ordonanță prin care propune mărirea în etape a alocației, pentru început cu 20%. De asemenea, în august și această ordonanță este respinsă de Parlament. Guvernul a cerut ajutorul Curții Constituționale, care a hotărât, cu unanimitate de voturi, că legea este constituțională”, a spus Mirela Adomnicăi. Ea a declarat că decizia aparținea președintelui României, care a ales să tragă de timp și a retrimis legea în Parlament, unde nu s-a putut vota din cauza absenței parlamentarilor PNL și USR.


PNL a înțeles să transforme alocațiile într-un joc politic, fiind „preocupat” de viitorul copiilor doar când este în opoziție și alții trebuie să găsească finanțarea acestora. PSD își asumă să asigure finanțarea și să dubleze alocațiile încă din prima zi de guvernare, cu o creștere suplimentară până în 2024”, a precizat candidatul PSD Suceava pentru Camera Deputaților. Mirela Adomnicăi a precizat că așa cum s-a întâmplat și în 2019, pentru a putea fi dublate sau măcar crescute alocațiile copiilor, „PNL trebuie trecut în opoziție”, considerând că doar în opoziție liberalii au fost mai eficienți în problema alocațiilor.

Un bărbat aflat în traversare a fost accidentat grav de o mașină de poliție

Un grav accident rutier, în care a fost implicată o mașină de poliție, s-a produs marți dimineață pe artera principală din municipiul Câmpulung Moldovenesc.

Un polițist de la Vatra Dornei, care se deplasa spre Suceava pentru a duce probe biologice de sânge la Serviciul Județean de Medicină Legală Suceava, probe recoltate în cadrul unor cercetări penale, a surprins și accidentat un localnic în vârstă de 46 de ani, care, rezultă din cercetări, s-a angajat în traversare prin loc nepermis și fără a se asigura suficient.


Pietonul a fost preluat de o ambulanță în stare gravă și transportat la Spitalul Județean Suceava, unde a fost operat de urgență, fiind conștient post-operator.

Contactat de Monitorul de Suceava, comisarul-șef Ionuț Epureanu a declarat că din primele verificări rezultă că agentul de poliție de la Vatra Dornei circula doar cu semnalele luminoase pornite, fiind în misiune. Oricum, polițiștii de la cercetare internă vor face o anchetă pentru a stabili dacă mașina de poliție trebuia sau nu să aibă pornite semnalele acustice și luminoase pentru cazuri de urgență.


Pe de altă parte, oricare ar fi situația, cauza principală a accidentului este traversarea neregulamentară.

Plouă cu studii de fezabilitate în zonă pentru traseul așa numitei Autostrăzi a Nordului

Pe segmentul Suceava - Vatra Dornei, studiul de fezabilitate va fi realizat de aceeaşi firmă care se ocupă de tronsonul montan al A8 şi de drumul Bacău - Paşcani. În primul caz, se aşteaptă prelungirea termenului de finalizare. În al doilea, a fost deja împins spre sfârşitul anului viitor.


Cele trei loturi scoase la licitaţie pe sectorul unei părţi din Autostrada Nordului - de fapt, drumul expres Suceava-Baia Mare, au fost atribuite firmelor are urmează să realizeze studiile de fezabilitate. Aceste studii vor determina parametrii, condiţiile şi costurile proiectării şi execuţiei arterei rutiere. La fel ca ultimul segment al drumului expres Ploieşti-Suceava, Paşcani-Suceava-Siret (atribuit în septembrie), al patrulea tronson din AN, Baia Mare-Satu Mare-Petea, a fost lăsat la urmă.

Astfel, Lotul 1, Baia Mare-Bistriţa, a fost adjudecat de asocierea condusă de Search Corporation, cu 15,2 milioane de lei, Lotul 2, Bistriţa-Vatra Dornei, a fost atribuită SC Explan SRL, contra 15,8 milioane, iar de Lotul 3, Vatra Dornei-Suceava, se va ocupa asocierea Best Consulting & Design SRL - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, pentru 14,5 milioane de lei fără TVA. Pentru fiecare dintre cele trei loturi ale Autostrăzii Nordului, durata contractului este de 18 luni.


Societatea spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial se ocupă şi de reactualizarea documentaţiei similare de pe tronsonul montan al A8, pe care şi-a adjudecat-o în primăvara anului trecut contra 17,6 milioane de lei. Aici, lucrările se derulează cu dificultate: deşi studiul refăcut ar trebui să fie gata în ianuarie, contractul este realizat abia în proporţie de 60 la sută, conform raportărilor de la Ministerul Transporturilor. Aceeaşi societate se ocupă şi de elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru segmentul de 82 km ai drumului expres dintre Bacău şi Paşcani. Aici, lucrările au început în martie 2019, iar termenul de finalizare a fost prelungit cu 10 luni, din martie până la sfârşitul anului viitor.

Din păcate multe dintre proiectele de infrastructură desfășurate la nivel național au rămas doar la stadiul de studiu de fezabilitate deci putem spune că demararea acestor studii pentru mult promovata ”Autostradă a Nordului” nu înseamnă mare lucru dar măcar e un început ... când și dacă se va finaliza vom vedea.


Ședința Ordinară a Consiliului Local Vatra Dornei din 20.11.2020 - Comunicat PSD Vatra Dornei

Vă prezentăm comunicatul organizației locale PSD Vatra Dornei privitor la desfășurarea ședinței ordinare a Consiliului Local Vatra Dornei din data de 20.11.2020:


ℹ️ Vineri, 20.11.2020, a avut loc în Sala Oglinzilor, ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei. Ordinea de zi propusă a cuprins un număr de 21 de proiecte de hotărâre din care au fost aprobate 20, unul fiind retras (nr. 7), pentru că sunt necesare unele modificări ale documentației.

👉 Ordinea de zi poate fi consultată aici: https://bit.ly/2IKB0xl

✅ - Cele mai multe discuții au fost la punctele 1 și 2 care au vizat desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local în cadrul Consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ din municipiul Vatra Dornei cât și reprezentanții Comisiilor pentru Evaluarea Calității în Educație. Din păcate ni s-a furnizat încă o mostră de aroganță din partea alianței PNL-PMP care după ce și-au împărțit ”frățește” comisiile în ședința trecută, acum au procedat cam la fel și cu aceste desemnări, fără a se ține prea mult cont de reprezentativitatea dată în consiliul local de votul dornenilor.

De asemenea, inclusiv la Spitalul Vatra Dornei au trebuit desemnați doi membri în cadrul consiliului de administrație și bineînțeles că s-a considerat că cele două locuri sunt potrivite doar pentru liberali. E păcat că se procedează așa, fără a se ține cont prea mult de competențe, dar dacă domniile lor consideră că așa este corect...!

❗️ Chiar dacă au apărut aceste discuții și nemulțumiri, cei 5 consilieri reprezentanți ai PSD Vatra Dornei au votat favorabil toate proiectele de pe ordinea de zi considerând că interesul comunității primează și nu disputele politice. Ne-am arătat mereu dorința de colaborare pentru binele comunității dornene și chiar dacă până acum nu a fost considerat important lucrul acesta, sperăm în continuare la o abordare mai constructivă din partea ”puterii”. 

✅ - Un alt lucru important de precizat este încetarea mandatului de consilier local al d-lui Petru Ariciuc care își va continua activitatea în cadrul primăriei ca director al departmentului de Turism și Salvamont. Din păcate cele două funcții sunt incompatibile (director în primărie și consilier local) și din acest motiv a trebuit să intervină demisia din Consiliul Local, locul său fiind preluat în următoarea ședință de către doamna profesoară Mihaiela Marinca.

❗️ Cu toate acestea, PETRU ARICIUC va rămâne în continuare același om implicat pentru Dorna, pentru turismul dornean, va participa în continuare la ședințele de consiliu atât din postura administrativă pe care i-o oferă funcția de șef de departament în cadrul primăriei, cât și din cea politică ca lider al organizației PSD Vatra Dornei.

✅ - În finalul ședinței consilierii locali PSD au ridicat unele probleme ale orașului care au fost sesizate de către cetățeni:

- CLAUDIU COZIANU a semnalat că sunt unele probleme cu căldura în zona Aleea Dornelor dar și pe alte străzi;

- ADRIAN ȚARCĂ a semnalat lipsa coșurilor de gunoi de pe strada Unirii dar și de pe alte străzi precum și existența unor probleme cu iluminatul public, în sensul că sunt foarte multe becuri arse. De asemenea a solicitat modernizarea și actualizarea informațiilor de pe site-ul primăriei, fiind secțiuni care sunt nemodificate de ani de zile.

- ADRIAN DRANCA a atras atenția că varianta ocolitoare a localității (strada Foresta / Chilia / Bistriței) are probleme de execuție a lucrărilor de reabilitare, cea mai mare fiind lipsa înclinației asfaltului spre canalele de captare a apei pluviale, consecințele acestui lucru fiind vizibile după fiecare ploaie, când strada se umple de apă.

Cu drag de Dorna,
Consilierii locali PSD


📝 Comunicat PSD Vatra Dornei - Ședința Ordinară a Consiliului Local Vatra Dornei din 20.11.2020 ℹ️ Vineri, 20.11.2020,...

Publicată de PSD Vatra Dornei pe Vineri, 20 noiembrie 2020

ANAT şi Primăriile staţiunilor montane propun un set de măsuri de siguranţă sanitară pentru turişti

Comisia de Turism Intern şi Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) a purtat, recent, mai multe discuţii cu reprezentanţii primăriilor staţiunilor montane, cu privire la stadiul elaborării unui plan de măsuri de siguranţă sanitară a turiştilor în staţiunile de schi din România, în contextul pandemiei de COVID-19, conform unui comunicat de presă.

Dumitru Luca, preşedintele ANAT, a declarat: "În anul 2020 România a fost destinaţia preferată a românilor pentru petrecerea vacanţei, în contextul pandemiei de COVID-19. Lipsa unui set de măsuri de siguranţă pentru turiştii străini care intră în ţară, închiderea restaurantelor sau centrelor spa au anulat şansa poziţionării ţării noastre ca destinaţie turistică sigură. Dorim să nu se mai întâmple acelaşi lucru la deschiderea sezonului de iarnă. Turismul, dacă este practicat în siguranţă, înseamnă atât sănătate fizică, cât şi mentală. Pe de altă parte, orice activitate în aer liber ajută la întărirea imunităţii."

Sursa Foto: WebcamRomania.ro

ANAT împreună cu autorităţile locale care administrează staţiunile montane vin astfel în întâmpinarea autorităţilor centrale cu propuneri de securitate sanitară a staţiunilor montane, pentru a continua promovarea acestor destinaţii în agenţiile de turism, ca o strategie de a încuraja turiştii să meargă în staţiuni, notează sursa citată.

Lucian Boronea, prim vicepreşedinte ANAT, a declarat: "Este necesar ca turiştii să se simtă în siguranţă iar factorii de decizie trebuie să elaboreze şi să implementeze un set de măsuri care să ofere încredere turiştilor. Putem lua exemplul măsurilor luate în staţiunile de schi din Franţa, care îşi aşteaptă cu încredere turiştii."

Până în prezent, ANAT a avut întâlniri cu reprezentanţi ai autorităţilor locale pentru staţiuni precum Vatra Dornei, Predeal, Sinaia, Azuga, Poiana Braşov, Cavnic şi Lupeni.

Potrivit lui Valeriu Claudiu Ştefan, vicepreşedinte ANAT, preşedinte al Comisiei revânzători / intermediari din cadrul ANAT şi iniţiatorul acestor discuţii cu autorităţile locale, s-a propus stabilirea unei noi întâlniri între reprezentanţii ANAT şi primăriile staţiunilor, la sfârşitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie, în vederea promovării unui document final cu măsuri de siguranţă, care vor fi comunicate turiştilor înainte de deschiderea oficială a sezonului.


Românii vor beneficia în continuare de vouchere de vacanţă

Conform comunicatului, în pofida zvonurilor propagate în ultima vreme, românii vor beneficia în continuare de voucherele de vacanţă. "Felicităm iniţiativa Guvernului de continuare a programului voucherelor, chiar dacă acesta se aplică deocamdată doar pentru un an, în contextul în care bugetul naţional este limitat. Sperăm ca de anul viitor să putem prelungi mai mult - multianual - acordarea următoarelor vouchere. Ne-am dori foarte mult să putem vorbi, pe viitor, de proiecte multianuale, pe minim 5 ani, care ar oferi o predictibilitate mare industriei turismului", declară Lucian Boronea, prim vicepreşedinte ANAT şi preşedinte al Comisiei de turism intern şi incoming a ANAT.

Potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice, în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2020 au fost emise vouchere de vacanţă în valoare de 258 de milioane de euro.


Despăgubiri uriașe solicitate de familia bărbatului decedat după intervenția jandarmilor în parcul din Vatra Dornei

Dosarul în care se va analiza moartea lui Ioan Csapai, bărbatul care a murit în parcul din Vatra Dornei după intervenția brutală a unui echipaj de jandarmi, va fi judecat de magistrații de la Tribunalul Militar Iași.

În afara aspectelor penale reținute de procurorii militari, care au și dispus trimiterea în judecată a sergentului major Ana Maria Florescu, judecătorii vor trebui să analizeze și solicitările formulate de familia celui decedat. 


Prin intermediul avocatului Ioan Marocico, membrii familiei au depus cererea de daune. În total, cele 9 părți civile solicită despăgubiri morale de 550.000 de euro. Cei doi copii ai lui Ioan Csapai cer câte 100.000 de euro, în timp ce frații acestuia au solicitat câte 50.000 de euro. În plus, s-au depus documente și o solicitare pentru acordarea de daune materiale în valoare de 35.000 de lei pentru cheltuielile de înmormântare.

”Considerăm că pagubele morale și materiale sunt perfect justificate. Familia a suferit o traumă majoră în urma evenimentelor din data de 19 iulie 2019, iar aceste daune morale sunt o palidă consolare față de urmările pe care le știm cu toții”, a arătat Ioan Marocico, avocatul familiei lui Ioan Csapai.


Cererea pentru obligarea acordării de despăgubiri o privește pe inculpata din dosar, Ana Maria Florescu, dar în solidar au fost solicitate aceste despăgubiri și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române și Inspectoratului Județean de Jandarmi Suceava, acolo unde femeia jandarm era angajată la data producerii intervenției mortale.


Vineri la ora 11.00 va avea loc ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei

Vineri, 20 noiembrie 2020, începând cu ora 11.00, va avea loc Ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Vatra Dornei. Vă prezentăm proiectele care sunt cuprinse în ordinea de zi a ședinței:


1. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local în cadrul Consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ din municipiul Vatra Dornei;

2. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local în cadrul Comisiilor pentru Evaluarea Calității în Educație ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Vatra Dornei;

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul II și III al anului 2020; 

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri în anul 2021 și a terenului aferent, pentru Secoban Maria, erou al Revoluției din Decembrie 1989;

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui ajutor de urgență pentru Halip Cornelia, pentru efectuarea unei intervenții chirurgicale la ochi;

6. Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului local, în vederea ocupării temporare din fondul forestier național a suprafeței de 0,2090 ha de teren cu vegetație forestieră, proprietatea publică a Municipiului Vatra Dornei, cu defrișare, în vederea realizării obiectivului “Înființare rețea de aducțiune apă-Dorna Candrenilor-Secu-Vatra Dornei”, de către SC MASPEX ROMANIA SRL;

7. Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului local, în vederea ocupării temporare din fondul forestier național a suprafeței de 0,727 ha de teren cu vegetație forestieră, proprietatea publică a Municipiului Vatra Dornei, cu defrișare, în vederea realizării obiectivului “Înființare rețea de aducțiune apă-Dorna Candrenilor-Secu-Vatra Dornei”, de către SC MASPEX ROMANIA SRL; 

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului de burse şcolare, tipul și cuantumul burselor școlare, de care pot beneficia elevii din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Vatra Dornei;


9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de deszăpezire pentru perioada 15 noiembrie 2020 – 15 aprilie 2021; 

10. Proiect de hotărâre privind trecerea unui imobil din domeniul public în domeniul privat al municipiului Vatra Dornei; 

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică deschisă a terenului în suprafață de 34 de mp teren situat în Str. Lucian Blaga, f.n., proprietatea municipiului Vatra Dornei;

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind repartizarea, închirierea și administrarea a locuințelor din fondul locativ, aflate în proprietatea privata a municipiului Vatra Dornei și a Criteriilor de ierarhizare în repartizarea locuințelor sociale, precum și desemnarea consilierilor locali care vor face parte din Comisia de Analiză a Cererilor și de Repartizare a Locuințelor;

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea RAPORTULUI DE INFORMARE ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI, privind avizarea documentației Plan Urbanistic Zonal „INTOCMIRE PUZ PENTRU CONSTRUIRE COMPLEX COMERCIAL” amplasament str. 22 Decembrie, nr. 22C, CF.39077, 35197, 39032, 39107, mun. Vatra Dornei;

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea RAPORTULUI DE INFORMARE ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI privind avizarea documentației Plan Urbanistic Zonal „INTOCMIRE PUZ CONSTRUIRE LOCUINȚE PENTRU TINERI DESTINATE ÎNCHIRIERII – MUNICIPIUL VATRA DORNEI, JUD. SUCEAVA amplasament str. Unirii, nr. fn, CF.39207, mun. Vatra Dornei;

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea RAPORTULUI DE INFORMARE ŞI CONSULTARE A PUBLICULUI, privind avizarea documentației Plan Urbanistic Zonal “PUD – SPATIU PENTRU LOCUIRE – VERANDĂ” amplasament str. 22 Decembrie, nr. 20, CF 38774, mun. Vatra Dornei, Jud. Suceava;

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui ajutor de urgență pentru Voloșciuc Floarea, pentru efectuarea unei interventii chirurgicale la ochi;


17. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificarii bugetului local de venituri şi cheltuieli al municipiului Vatra Dornei pentru anul 2020, bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii și a Programului anual de investiţii pentru anul 2020;

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru serviciile medicale cu plată prestate de către Spitalul Municipal Vatra Dornei în 2019;

19. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept înainte de expirarea duratei normale a mandatului de consilier local al domnului Ariciuc Petru Bogdan și vacantarea locului de consilier local;

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de parteneriat între Federația Comunităților Evreiești din România – Cultul Mozaic și Municipiul Vatra Dornei, în vederea colaborării pentru Reabilitarea, modernizarea și dotarea sinagogii din Vatra Dornei;

21. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită, pe durata execuției investiției, a unui teren aparținând proprietății private a municipiului Vatra Dornei, în suprafață de 1.353 mp, situat în strada Unirii FN, județul Suceava, către Agenția Națională pentru Locuințe, în vederea construirii de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.

DSP Suceava nu mai are bani pentru teste COVID

Direcția de Sănătate Publică Suceava a rămas iar fără teste, după ce a depășit bugetul de achiziții alocat. Este pentru a doua oară când se înregistrează o astfel de situație, după ce în luna iulie s-a ajuns la un blocaj asemănător.


Testarea persoanelor cu simptome de COVID a fost oprită, cel puțin până la finalul acestei săptămâni, de Direcția de Sănătate Publică Suceava. S-a ajuns în această situație după ce instituția a rămas fără reactivi și kit-uri de testare pentru Covid-19.

Purtătorul de cuvânt al instituției, Gabriela Băncilă, a anunțat că DSP a depășit plafonul alocat pentru achiziții directe și a fost nevoită să facă licitație. Procedurile se vor încheia miercuri, iar contractul urmează să fie semnat zilele următoare.

Până la reluarea activității probele pentru testarea PCR vor fi trimise la laboratoarele de biologie moleculară de la Spitalul Municipal Vatra Dornei, dar și la o firmă particulară.


Reprezentanții DSP Suceava spun că blocajul este cauzat de legislația referitoare la achizițiile publice în domeniul medical. Mai exact, plafoanele alocate de Ministerul Sănătății sunt insuficiente, iar când numărul testelor este mai mare se ajunge la situații de acest fel.

A murit pe terasa barului unde băuse pentru ultima dată

Un bărbat de 59 de ani din Șaru Dornei și-a găsit sfârșitul pe terasa unui bar unde băuse ultima vodcă din viața sa. Incidentul s-a petrecut vineri, iar decesul a fost observat de femeia care vindea la bar și care a crezut, inițial, că bărbatul adormise cu capul pe masă. Când a vrut să-l trezească și-a dat seama că, de fapt, omul își dăduse ultima suflare.

medicina legala vatra dornei

Bărbatul care a decedat a trecut la primele ore pe la barul respectiv și a consumat 200 ml de vodcă, iar apoi a părăsit locul. Barul a fost închis apoi pentru câteva ore, nu însă și terasa. Când administratorul barului s-a întors și-a găsit consăteanul așezat pe un scaun, cu capul sprijinit pe brațul stâng întins pe masă. S-a apropiat de acesta și l-a strigat crezând că doarme, moment în care a observat faptul că acesta nu mai respira.


În data de 14.11.2020 a fost efectuată necropsia cadavrului în cadrul C.M.L. Câmpulung-Moldovenesc, iar cauza decesului a fost stabilită ca fiind: ”asfixie mecanică prin obstrucția căilor respiratorii superioare cu bol alimentar”.

Mai multe detalii: MonitorulSV.ro și StiriDinBucovina.ro

A murit după ce s-a răsturnat cu TAF-ul cu care plecase după lemne

Un bărbat în vârstă de 73 de ani din satul Ortoaia, comuna Dorna Arini, și-a găsit sfârșitul joi, după ce tractorul articulat forestier cu care se deplasa în pădure după lemne s-a răsturnat.

Accident TAF

Incidentul mortal s-a petrecut în jurul orei 10.00, iar septuagenarul plecase la pădure însoțit de un bărbat din aceeași comună. În timp ce se deplasau spre locul numit ”Piciorul lung”, pe un drum forestier accidentat și în pantă, bărbatul de 73 de ani nu a mai putut controla tractorul forestier, iar acesta a alunecat pe versant și apoi s-a răsturnat.


Bărbatul care îl însoțea pe septuagenar a reușit să sară din TAF și astfel și-a salvat viața. În schimb, pentru cel care conducea tractorul drumul de joi din pădure s-a dovedit ultimul din viață, leziunile suferite în cădere dovedindu-se fatale.

Din cauza terenului accidentat, s-a apelat la ajutorul reprezentanților Serviciului Salvamont Vatra Dornei pentru recuperarea cadavrului.

Acțiune în derulare În urma răsturnării unui utilaj forestier în Munții Bistriței, echipa Salvamont Suceava, împreună cu...

Publicată de Salvamont Suceava pe Joi, 12 noiembrie 2020

Un bărbat de 58 de ani a murit într-un hotel din Vatra Dornei

Miercuri dimineață, la ora 10:28, Poliția municipiului Vatra Dornei a fost sesizată prin 112 de medicul din cadrul Serviciului de Ambulanță despre faptul că, P.R., un bărbat de 58 ani, din Prundu Bârgăului, jud. Bistrița Năsăud, a decedat într-o cameră a hotelului Bradul.


Polițiștii au aflat că miercuri dimineață, în jurul orei 09:00, un bărbat a mers la o cameră din hotelul Bradul să-l viziteze pe bărbatul din Prundu Bîrgăului. Când a ajuns la camera acestuia și a bătut la ușă să i se deschidă, acesta i-a spus că nu se poate deplasa la ușă să deschidă întrucât se simte foarte rău. Cu o cartelă de acces a fost descuiată ușa camerei și a fost chemat doctorul hotelului pentru a-l consulta pe bărbatul de 58 de ani.

Medicul hotelului a constatat faptul că starea de sănătate a numitului P. R. era gravă, fapt pentru care a solicitat intervenția ambulanței, echipajul medical stabilind că acesta trebuia transportat la spital, însă au cerut intervenția pompierilor deoarece greutatea corporală a acestuia era foarte mare.


Până la intervenția pompierilor, lui P. R. i s-a făcut rău și a leșinat și deși medicii de la ambulanță au încercat să-i acorde primul ajutor, acesta nu a mai răspuns la procedurile de resuscitare, fiind declarat decesul. Bărbatul era cunoscut cu afecțiuni cardiace și era diagnosticat cu obezitate morbidă.

Cadavrul a fost depus la morga Spitalului Vatra Dornei, și a fost anunțat SML Suceava, în vederea efectuării autopsiei medico-legale.

Vineri e Black Friday la eMAG: 4 milioane de produse și reduceri de 300 de milioane lei (P)

Pentru cea de-a zecea ediție a Black Friday la eMAG, cel mai mare magazin online din România a crescut considerabil numărul produselor care vor putea fi achiziționate la prețuri reduse. Astfel, pe 13 noiembrie, data la care are loc evenimentul în acest an, vor fi disponibile 4 milioane de produse față de 3,5 milioane câte au fost disponibile în oferta de Black Friday în 2019. Alex Niculescu, vicepreședinte operațional eMAG, spune că 70% dintre comenzi vor ieși din depozite către livrare în primele 5 zile de la comandă, urmând ca până pe 27 noiembrie să fie onorate peste 99% dintre comenzi. Oferta de anul acesta este susținută și de peste 9000 selleri din eMAG Marketplace.


Pentru ca prețurile să fie cele mai reduse comparativ cu toată ofertă existentă în retail, colaborăm cu furnizorii noștri de la care cumpărăm produse pe parcursul anului, iar în baza acestor colaborări, reușim să obținem bonusuri. Cu aceste bonusuri și cu alte discounturi pe care pe le activăm, reușim să aducem prețurile la minimul posibil, în această zi.(...) Pregătim reduceri în valoare de 300 de milioane de lei și ne așteptăm la vânzări de 585 de milioane de lei”, spune Alex Niculescu.

Acesta a precizat că pentru ediția Black Friday 2020, clienții eMAG vor avea la dispoziție și metode flexibile de plată, de la cardurile de credit cu până la 40 de rate fără dobândă, la soluții de finanțare prin eCREDIT, cu o dobândă promoțională de 18%.


Anul trecut, vânzările eMAG de Black Friday au însumat aproape 500 de milioane de lei, site-ul a întregistrat 10,8 milioane de vizite, iar în primul minut al evenimentului s-au înregistrat peste 10.000 de comenzi.

Acest prim minut este vânat de cei care vor să se asigure că vor reuși să-și cumpere produsele pe care și le doresc, dar, la fel ca în fiecare an, ora exactă la care eMAG va da startul reducerilor rămâne necunoscută. Reprezentatul eMAG îi sfătuiește pe cei care vor să nu rateze startul să își instaleze aplicația, să-și configureze datele în cont și să-și activeze notificările.


În oferta de Black Friday de la eMAG se vor regăsi televizoare, telefoane, laptopuri, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și articole sportive, electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală pentru adulți si copii, mobilă, jucării și anvelope.


Mirela Elena Adomnicăi: ”Mă prezint astăzi in fața dumneavoastră, dragi suceveni, din postura de candidat pentru Camera Deputaților”

Mirela Elena Adomnicăi, fostul prefect al municipiului Suceava și fost candidat la președinția Consiliului Județean Suceava din partea PSD, este unul dintre candidații care își dorește să reprezinte cu succes județul nostru în viitorul parlament. Ce o recomandă pentru această poziție pe doamna Adomnicăi, putem afla din cadrul unei postări de pe pagina de facebook a domniei sale, postare pe care v-o prezentăm mai jos:


Mă numesc Mirela Elena Adomnicăi și mă prezint astăzi in fața dumneavoastră, dragi suceveni, din postura de candidat pentru Camera Deputaților.

Îmi iubesc județul și mă mândresc cu faptul că sunt suceveancă. Avem un județ frumos, binecuvântat de Dumnezeu, cu oameni harnici și mărinimoși. Tocmai din acest motiv îmi doresc să pun umărul pentru a ne revendica și pentru a obține ceea ce merităm - O viață mai bună pentru Suceava.

La nivel de licență, am absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității "Alexandru Ioan Cuza" din Iași, iar la nivel de masterat, sunt absolventă a unui Master în Administrație Publică și a unui Master în Management Politic. Aceste realizări reprezintă adevărate atuuri pentru activitatea legislativă din Parlament.

Cunosc problemele acestui județ și știu unde trebuie intervenit din punct de vedere legislativ pentru rezolvarea lor. Am avut ocazia să le observ îndeaproape, din experiența mea anterioară de 3 ani, din postura de Prefect.

Am activat în Comisia Juridică a Camerei Deputaților și cunosc neplăcerile cauzate de birocrația excesivă din cadrul instituțiilor publice, birocrație care are la bază o legislație stufoasă. Consider că pot contribui la modificarea acestei legislații, pentru a facilita relația dintre suceveni și instituțiile publice.

Reprezint Partidul Social Democrat de mai bine de 20 de ani. În această perioadă am conștientizat că politica trebuie făcută cu și pentru oameni. Dacă pierzi contactul cu oamenii, dacă nu cunoști problemele cu care aceștia se confruntă sau dacă nu le asculți nemulțumirile, atunci subminezi scopul politicii.

Traversăm o perioadă dificilă și această campanie electorală va fi diferită față de cele anterioare, mai ales din cauza restricțiilor privind aproprierea fizică. Însă PSD nu a fost niciodată un partid care a câștigat alegerile cu ajutorul unui singur om. PSD este o echipă care reprezintă un program de guvernare bine definit, o voce unică și puternică la nivel național, care va reuși să dovedească faptul că este cea mai bună variantă pentru siguranța zilei de mâine.

În data de 6 Decembrie vă invit să votați siguranța unui trai mai bun pentru suceveni. Deoarece merităm.

Așa să ne ajute Dumnezeu!


Mă numesc Mirela Elena Adomnicăi și mă prezint astăzi in fața dumneavoastră, dragi suceveni, din postura de candidat...

Publicată de Adomnicăi Mirela Elena pe Luni, 9 noiembrie 2020

O nouă sesiune de reatestare a salvatorilor montani a avut loc la Vatra Dornei

Stațiunea Vatra Dornei, a găzduit sâmbătă 7 noiembrie, o nouă sesiune de reatestare a salvatorilor montani. La aceasta sesiune au participat salvamontiști din cadrul a trei servicii salvamont : Suceava, Bistrița Năsăud și Vatra Dornei.


Exercițiul tactic a durat mai bine de 5 ore și s-a desfășurat pe versantul nordic al vârfului Runc. Salvatorii montani au trebuit să intervină în localizarea, găsirea, acordarea primului ajutor și transportul a 3 victime. Una din victime a necesita transport cu targa UT 2000 în teren accidentat. Scenariul, zona de intervenție, complexitatea și gravitatea accidentelor nu a fost cunoscută în prealabil de salvamontiști, aceștia trebuind să gestioneze în timp real resursele umane și materiale pentru intervenție. Pentru localizarea celei de a treia victime, s-a folosit echipajul canin al Serviciului Salvamont Suceava.

Reatestarea salvatorilor montani are loc periodic o data la trei ani, având va scop testarea fizică și teoretică a salvamontiștilor, dar și capacitatea de răspuns, intervenție și transport a serviciilor salvamont.

Mai multe imagini puteți vedea în postările de mai jos:

🇹🇩Salvamont oricând și oriunde în slujba dumneavoastră! ----------- 🏞️Stațiunea Vatra Dornei, a găzduit azi 7...

Publicată de SALVAMONT VATRA DORNEI pe Sâmbătă, 7 noiembrie 2020



Situația infectărilor COVID-19 pentru data de 09.11.2020. ❗❗❗ Vatra Dornei, una dintre cele mai afectate localități din județ!

Distribuția cazurilor Covid-19 în cele 114 unități administrativ-teritoriale din județul Suceava arată că doar 7 au mai rămas fără niciun caz de infecție Covid-19 în evoluție. 11 dintre acestea au câte un caz în evoluție, 35 au sub cinci cazuri în evoluție, 28 au sub zece cazuri în evoluție, iar 33 au peste zece cazuri în evoluție.

Conform Prefecturii Suceava, în județ sunt 1705 cazuri de infecție Covid-19 în evoluție și, din păcate, Vatra Dornei cu 71 de cazuri, adică o incidență de 4,28 cazuri la mia de locuitori, este una dintre cele mai afectate localități din județ, fiind depășită doar de comunele Dornești și Ipotești. Așadar, este extrem de important să fim cât mai vigilenți pentru că dacă se ajunge la o rată mai mare de 6, se pot lua măsuri restrictive mult mai dure, de genul carantinării localității și nu credem că-și dorește cineva să se ajungă acolo!

Vă prezentăm mai jos atât situația infectărilor pentru localitățile din zona Dornelor cât și harta / tabelul cu datele tuturor localităților din județ:

Infectări Covid Vatra Dornei, Brosteni, Ciocanesti, Carlibaba, Crucea, Cosna, Dorna Arini, Dorna Candrenilor, Iacobeni, Panaci, Poiana Stampei, Saru Dornei






VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei